القدس العربی گزارش داد، موسی هنطش، سخنگوی کمیسیون نیرو در پارلمان اردن گفت: برای این پارلمان توافقنامه گازی با اسرائیل منتفی شده و بسیاری از نهادهای کشور نیز همین رویکرد را دارند. هیچکس حتی نخست وزیر و نه وزیر انرژی جرأت نمی‌کنند بگویند ما با این توافقنامه موافق هستیم.

وی با بیان اینکه پارلمان اردن این توافقنامه را رد کرده و به هیچ وجه آن را نمی‌پذیرد، تصریح کرد: اردن مرحله بسیار مهمی را پشت سر می‌گذارد و وضعیت سیاسی به نفع کشور نیست. بنابراین باید موضع مستحکمی اتخاذ کرد و ما پیامی به اسرائیل و حامیانش مبنی بر این امر می‌فرستیم که ما تسلیم نمی‌شویم.

شرکت برق اردن در سال ۲۰۱۶ توافقنامه‌ای را با شرکت آمریکایی "نوبل انرژی" امضا کرد که به منظور آن، اردن با واردات گاز طبیعی مایع از اسرائیل، ۴۰ درصد از نیاز خود جهت تولید برق را تامین می‌کرد و قرار بود که این توافقنامه در سال ۲۰۱۹ اجرایی شود، اما این توافقنامه از همان آغاز با مخالفت مردم اردن روبرو شد.

در ماه مارس پارلمان اردن به ریاست عاطف الطراونه در جلسه‌ای که با محوریت مساله انرژی برگزار شد، بررسی توافقنامه گاز طبیعی با اسرائیل را رد و از دولت خواست آن را ملغی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.