سردار کیومرث عزیزی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت باران شیخی اظهار کرد: در تاریخ ۲۴ فروردین ماه سال جاری ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه تماس‌هایی با مرکز پلیس اعلام شد که دختربچه ای ۸ ساله در ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه از خانه خارج شده و به مدرسه مراجعه نکرده است.

وی افزود: پس از گذشت ۷ ساعت از گم شدن باران و بازنگشتن وی از مدرسه، خانواده مطلع شده و پلیس را در جریان گذاشتند و به محض اطلاع از موضوع و تلاش‌های حدود ۳۰ ساعته به همراه خانواده برای پیدا کردن وی، در نهایت با تحقیقات پلیس و اطلاعات بدست آمده متوجه شدیم که مفقودی در کار نیست و کودک ربوده شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: از آن موقع به بعد پلیس اقدامات خود را جهت پیگیری و بازگشت باران آغاز کرد و پس از ۴۸ ساعت دو تیم از کارآگاهان خبره آگاهی با هماهنگی مراجع قضائی و فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان به زاهدان اعزام شدند و در حال حاضر حدود ۲۲ روز است که تیم‌ها فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از سه روش پیگیر موضوع هستیم، گفت: در روش اول بواسطه اقدامات پلیسی درصدد پیگیری محل اختفای ربایندگان هستیم، هچنین با کمک ریش‌سفیدان محلی نسبت به دسترسی به ربایندگان و متقاعد کردن آنان برای آزادسازی نیز اقداماتی در حال انجام است و در روش سوم نیز خانواده باران اقداماتی را در دست اقدام دارند که با نظارت پلیس در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: تا به امروز دو نفر از آدم‌رباها که دختربچه را از استان خارج کرده و به استان‌های شرقی برده‌اند، دستگیر شده‌اند و از آن روز تاکنون نیز دستگاه قضا و اعضای شورای تأمین به جد به دنبال این هستند که در ابتدا، باران سالم به خانواده برگردد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: شایعاتی در خصوص اختلافات مالی خانوادگی باران با ربایندگان وجود دارد که این موضوع برای ما در اولویت قرار ندارد. می‌دانیم خانواه باران با آدم‌رباها اختلافات مالی از گذشته داشته‌اند و هنوز هم به توافق نرسیده‌اند، اما فعلاً به دنبال قانونی بودن این معاملات نیستیم و تمام تلاش ما این است که بتوانیم از سه روش ذکر شده باران را به خانواده بازگردانیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم بزودی بتوانیم خبر خوش بازگشت باران را به خانواده‌اش بدهیم و پلیس به دنبال این است که این امر با کمترین هزینه جانی و معنوی صورت گیرد و به دنبال باج‌دهی نیستیم. آنچه که مسلم است این است که افرادی که دستگیر شده اند در ربایش باران دخالت مستقیم داشته اند.

عزیزی در خصوص اطمینان از سالم بودن باران گفت: باران تاکنون ۳ بار با خانواده‌اش به صورت تلفنی صحبت کرده است که این تماس‌ها ۲۴ ساعت پس از ربایش، ۱۲ اردیبهشت به مدت ۲۰ دقیقه و روز شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: به خانواده باران و مردم استان قول می‌دهم پلیس نهایت تلاش خود را انجام خواهد داد تا این ماجرا سرانجام خوبی داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در خصوص طولانی شدن روند پرونده نیز اظهار کرد: طولانی شدن روند پرونده به این دلیل است که ربایندگان دارای ناهنجاری اجتماعی و قانون‌گریز هستند و دسترسی پلیس به آنها از راه‌های قانونی سخت است، اما قول می‌دهیم باران سلامت و در کوتاه‌ترین زمان به آغوش خانواده برگردد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.