حسین محمدی رئیساتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه در خصوص قیمت آش و حلیم در ایام مبارک ماه رمضان گفت: با ابلاغ کمیته نظارت و تنظیم بازار استان تهران مقرر شد که امسال قیمت هر کیلو آش رشته و حلیم به ازای هر کیلو ۲۵ هزار تومان عرضه شود.

وی ادامه داد: ما سه هفته قبل قیمت پیشنهادی خود را که همان ۲۵ هزار تومان بود به کمیته اعلام کردیم و اگر تاخیری در خصوص اعلام قیمت‌ها صورت گرفته از سوی این کمیته بوده نه ما، نهایتا آنها یک ساعت پیش قیمت را به ما ابلاغ کردند و ما نیز به زیر مجموعه‌های خود که از قبل بنرهای خود را آماده کرده بودند و فقط جای قیمت را خالی گذاشته بودند اعلام کردیم.

محمدی اضافه کرد: به دلیل سوء استفاده‌هایی که سال قبل شکل گرفت و باعث بروز مسمومیت و مشکلات بهداشتی برای مصرف کنندگان شد امسال تصمیم گرفتیم  واحدهای مجاز که دستورات بهداشتی را رعایت می‌کنند و مورد تائید اتحادیه هستند با بنرهای متحدالشکل از سایر واحدهای دیگر مشخص شوند تا مصرف کنندگان با فراغ بال و اطمینان خاطر از این فروشندگان آش یا حلیم را خریداری کنند.

سال گذشته قیمت هر کیلو آش رشته با مخلفات کامل ۱۳ هزار تومان و حلیم ساده ۱۲ هزار تومان بود که امسال بیش از ۱۰۰ درصد قیمت آنها افزایش داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.