علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استفاده از کارت سوخت برای مصرف بنزین مورد تاکید مجلس شورای اسلامی است.

 

وی افزود: متاسفانه طی سال‌های گذشته با یک رویکرد غلط در دولت و وزارت نفت استفاده از کارت سوخت عملا کنار گذاشته شد و علی رغم اینکه طرح حذف کارت سوخت و از بین بردن آن در سال‌های گذشته توسط دولت به مجلس ارائه شده و مجلس قاطعانه با این طرح مخالفت کرد اما وزارت نفت طی دو سه سال اخیر رویکردی را دنبال کرد که علی با اینکه کارت سوخت وجود داشت و خودروها کارت سوخت داشتند، اما در عمل استفاده از کارت سوخت را کنار گذاشتند.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی که کشور با مشکلاتی برای تامین، توزیع و استفاده از فرآورده‌های سوختی و قاچاق مواجه است و کنترل مصرف یک امر ضروری است، استفاده از کارت‌های سوخت یک ضرورتی است که مورد تایید و تاکید مجلس بوده و در جلسه غیرعلنی امروز مجلس هم این موضوع مورد تاکید قرار گرفت.

کریمی در ادامه تصریح کرد: آنچه که مورد تاکید مجلس است استفاده از کارت‌های سوخت برای کنترل مصرف و حذف قاچاق سوخت است.

وی بر همین اساس بیان کرد: مجلس در شرایط فعلی و نوع رویکردی که دولت برای افزایش قیمت بنزین دارد مخالف است و به نظر ما این افزایش قیمت بنزین با این شرایط به نفع کشور نیست و باید رویکرد عادلانه‌ای برای افزایش قیمت بنزین باشد که همه آحاد مردم از منافع آن بهره‌مند شوند.

این  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه دولت بخواهد قیمت بنزین را افزایش بدهد و صرفا بخشی از کسری‌های درآمد خود را تامین کند شایسته نیست.

کریمی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موضوع افزایش بنزین از دستور کار خارج شده، در اسرع وقت بحث کاستی‌ها و نواقصی که در بحث کارت‌ها سوخت وجود دارد باید رفع شود تا بتواند با برقرار شدن کارت سوخت بدون افزایش قیمت بنزین شاهد باشیم که در مصرف سوخت و قاچاق صورت کنترل بگیرد.

وی بیان کرد: قطعا صرفه‌جویی که از این محل نصیب کشور خواهد شد به قدری زیاد است که قابل توجه بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد.

کریمی یکی دیگر از راهکارها برای کنترل مصرف بنزین را جایگزینی سوخت CNG در خودروها دانست که در این خصوص هم دولت تکلیف داشته و دولت باید این موضوع را با جدیت دنبال کند تا بتوانیم از طریق کاهش مصرف بنزین و جایگزینی سوخت و CNG  هم مدیریت مصرف سوخت را دز سطح جامعه و کشور داشته باشیم.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.