جدال حساس دو تیم فوتبال الدحیل و استقلال در دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با تساوی یک بر یک به پایان رسید. این نتیجه به سود تیم قطری بود و باعث شد تا الدحیل به دور بعد راه پیدا کند. این در حالی است که استقلال مثل پرسپولیس از صعود به دور بعد باز ماند.

رسانه‌های قطری به تساوی تیم فوتبال استقلال در این دیدار واکنش نشان دادند.

الرای با تیتر" الدحیل در قلب آزادی به خواسته خود رسید" نوشت: الدحیل تساوی ارزشمندی را در ورزشگاه آزادی و برابر هواداران زیاد استقلال به دست آورد و توانست صعودش را به دور بعد نهایی کند. این تساوی برای الدحیل همچون پیروزی بود چرا که باعث شد تا نماینده قطر جواز صعود از گروه مرگ را به دست آورد. این در حالی بود که استقلال هم به سرنوشت العین دچار شد.

الوطن: "تساوی در تهران الدحیل را به دور بعد فرستاد"

این روزنامه قطری هم نوشت: الدحیل توانست تساوی ارزشمندی را در ورزشگاه آزادی به دست آورد تا صعودش را به دور بعد نهایی کند. استقلال با حمایت هواداران زیاد خود در ورزشگاه آزادی سخت به دنبال گلزنی و پیروزی در این دیدار حساس بود. آنها توانستند دروازه الدحیل را باز کنند اما خیلی زود گل تساوی را دریافت کردند. الدحیل بعد از زدن گل تساوی باز هم می‌توانست دروازه استقلال را باز کند اما توپی که المعز علی به تیر دروازه زد باعث شد تا در نهایت بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسد.

روزنامه العرب قطر هم با تیتر" الدحیل با کسب جواز صعود به خانه برگشت" نوشت که الدحیل با تساوی ارزشمندی که در ورزشگاه آزادی و برابر هواداران استقلال به دست آورد جواز صعودش به دور بعد لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کرد. استقلال با وجود این که فشار زیادی روی دروازه الدحیل آورد اما در نهایت این دیدار برنده نداشت و با این تساوی الدحیل به دور بعد راه پیدا کرد و استقلال حذف شد.

استاد الدوحه قطری هم با تیتر" تساوی ارزشمند برای صعود" نوشت: الدحیل در ورزشگاه آزادی تساوی ارزشمند را برای استقلال به دست آورد تا با کسب هشت امتیاز صعودش را به دور بعد نهایی کند. استقلال با حمایت هواداران خود با شور و هیجان زیادی بازی را آغاز کرد و از همان ابتدا به کارهای هجومی روی آورد و نخستین خطر جدی خود را در دقیقه ۱۰ خلق کرد که ضربه پاتوسی به تیر دروازه الدحیل برخورد کرد و به گل تبدیل نشد.

" با وجود این که تیم میزبان از طریق ارسال‌های عرضی پاتوسی، وریا غفوری و علی کریمی، دروازه الدحیل را تهدید کرد اما الدحیل در کارهای دفاعی استحکام لازم را داشت و روی سرعت ادمیلسون و ناکاجیما در ضد حملات دروازه استقلال را بارها تهدید کرد. تیم فوتبال استقلال در این دیدار روی سرعت پاتوسی و نفوذهای وریا غفوری برنامه داشت. این در حالی بود که الدحیل روی توازن در خط دفاعی و سرعت در ضد حملات برنامه داشت. استقلال سرانجام در نیمه دوم به گل رسید اما الدحیل خیلی زود جبران کرد و گل تساوی را به ثمر رساند. با وجود این که هواداران استقلال به خوبی به بازیکنان روحیه دادند و فضای خوبی را خلق کردند اما الدحیل تمرکز لازم را داشت و توانست پیروزی ارزشمند را در آزادی به دست آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.