شرکت هنگلی پتروکمیکال که یک پالایشگاه خصوصی است خرید نفت عربستان را در ماه‌های آوریل و مه افزایش داد و در آستانه افزایش فعالیت پالایشگاه خود به ظرفیت ۴۰۰ هزار بشکه در روز قرار دارد.

این پالایشگاه جدید چینی که فعالیت آزمایشی خود را در پایان سال میلادی گذشته آغاز کرد قرار است بین ۱۹۴ تا ۲۵۸ هزار بشکه در روز نفت عربستان سعودی را در ماه میلادی جاری وارد کند. منابع آگاه به رویترز اظهار کردند که این پالایشگاه در آوریل ۲۵۸ هزار بشکه در روز نفت خریداری کرده بود.

چندین مدیر شرکت هنگلی پتروکمیکال و منابع آگاه به رویترز گفته‌اند انتظار می‌رود این پالایشگاه اواخر ماه مه به ظرفیت کامل فرآوری نفت برسد.

هنگلی پتروکمیکال و آرامکوی عربستان در اواخر سال ۲۰۱۸ توافق عرضه‌ای را به امضا رساندند که تحت قرارداد مذکور، این پالایشگاه ۱۳۰ هزار بشکه در روز نفت آرامکو را در سال ۲۰۱۹ وارد خواهد کرد.

عربستان سعودی به مدد توافق عرضه با هنگلی و با پالایشگاه جدید رونگ شنگ پتروکمیکال عرضه نفت خود به چین را در چهار ماه نخست سال ۲۰۱۹ افزایش داد.

طبق آمار رفینیتیو آیکان، صادرات نفت عربستان سعودی به چین در فاصله ژانویه تا آوریل به ۱.۳۷ میلیون بشکه در روز رسید که بالاتر از حدود یک میلیون بشکه در روز در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ بود.

بنا بر آمار رویترز، فروش حجم بالاتر در بازار چین به عربستان سعودی کمک کرده است روسیه را از جایگاه برتری خود در بازار صادرات نفت به چین در مارس برای دومین ماه متوالی تنزل دهد.

شرکت آرامکوی سعودی که در تلاش برای بهره برداری از تقاضای آتی بازارهای پایین دستی آسیا برای نفت خام است، اوایل امسال توافق نامه‌ای را برای خرید ۹ درصد سهم در مجتمع پالایش و پتروشیمی ژی جیانگ به ظرفیت ۸۰۰ هزار بشکه در روز امضا کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.