«سید محمد بطحایی» اظهار داشت: هر از گاهی شاهد هستیم دشمن به روش های مختلف تلاش دارد تا خانواده ها را نگران کند و نماهنگ ها و تصاویری در فضای مجازی پخش می شود که هر چه توجه می کنیم؛ بیشتر به این می رسیم که هدف اصلی ناامید کردن مردم متدین و انقلابی است.

بطحایی که در دومین جلسه شورای عالی نماز سخن می گفت، افزود: هدف این موضوعات بی اعتماد کردن مردم به آموزش و پرورش و معلمان است. اخیرا هم نماهنگ هایی به سرعت در فضای مجازی پخش شده و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده که باعث می‌شود به این مقوله و فرآیند تعلیم و تربیت توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: در این نماهنگ ها اغراض سیاسی کاملا مشهود است. در ایامی که با افتخار اعلام‌ می‌کنیم در مسابقات حفظ جزء سی قرآن کریم ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و معلم شرکت کردند؛ در حالی که سال گذشته این تعداد تنها ۲۲۰ هزار دانش آموز بوده است، این افراد از همین میز و نیمکت‌ها هستند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: موضوع سرمایه اجتماعی بالاترین سرمایه در اختیار است و انتظار می رود پلیس فتا هم در این موضوع به ما کمک کند؛ زیرا این نماهنگ ‌ها بی نام و نشان هستند و تصاویر پخش شده، مدرسه و معلم را تلقین می‌کند. لذا حراست و بازرسی این موضوع به ویژه موضوع اخیر را پیگیری خواهند کرد.

بطحایی با تاکید بر اینکه آن چیزی که می‌تواند بچه‌ها را از این آسیب‌ها مصون‌ نگه دارد، اقامه نماز، پرداختن بیشتر به قرآن و انس با آن، تمسک به معارف اهل بیت علیهم السلام است، اضافه کرد: اکنون در ۱۶ هزار مدرسه امام جماعت روحانی داریم که عموما مدارس پرجمعیت هستند و تلاش می شود با همکاری‌های حوزه علمیه این تعداد افزایش یابد.

وی بیان داشت: امروز در دنیای آشفته و شلوغ شاهد این هستیم که مهمترین هدف دشمنان تغییر هویت فرزندان ما است، هویتی که با آموزه های ایرانی و اسلامی عجین شده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سال گذشته در چنین ایامی «بزرگداشت مقام معلم» رهبر معظم انقلاب اشاره ظریفی به تغییر هویت داشتند. امروز جنگ مستمر و بسیار عظیمی است که علیه کشور ما صورت گرفته و هدف اصلی آن تغییر هویت نسل جدید ما است.

بطحایی ادامه داد: به کار گرفتن واژه جنگ از زبان مقام معظم رهبری کار را برای ما آموزش و پرورشی ها جدی تر می کند و در این فضای ناجوانمردانه، دشمن از هر وسیله ای برای پیروزی و فتح سنگرهای خود استفاده می کند که بیشترین سنگرها در عرصه تعلیم و تربیت است. امید است با حضور و همراهی صاحب نظران حوزه آموزش و پرورش و خارج از این دستگاه، دشمن پیروز نشود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.