علی لاریجانی در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اظهار داشت: مزیت استان کرمانشاه قرار گرفتن در مسیر زائران عتبات عالیات است و باید تجارت، کشاورزی و صنایع وابسته اولویت این استان باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی بنیادهای اقتصادی بزرگ که قدرت مانور دارند را می توان برای آبادانی استان کرمانشاه به کار گرفت.

وی افزود: در مناطقی از استان کرمانشاه که وضعیت خوبی نیست و آمار بیکاری بالا رفته، می توان از این شرکت های قدرتمند استفاده کرد و این بنیادهای اقتصادی با تقویت کارآفرینان خرد می توانند مشکلات مردم را حل کنند.

لاریجانی ادامه داد: نمایندگان استان کرمانشاه با استاندار جلساتی را برگزار کنند و این مناطق را بررسی کنند تا از بنیاد مستضعفان، بانک ملی، ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) و برخی دیگر از بنیادهای اقتصادی برای همکاری دعوت به عمل آید تا من جلسه ای با حضور شما و استاندار برگزار کنم.

رئیس قوه مقننه کشورمان گفت: اتصال راه آهن کرمانشاه به عراق بسیار مهم است.

وی درخصوص پیشنهاد فلاحت پیشه مبنی بر بهسازی جاده ۴۰ کیلومتری زله زرد سومار افزود: اگر با ردیف بودجه بتوان این اقدام را انجام داد، از وزیر راه و شهرسازی می خواهم تا آسفالت کردن این جاده را انجام دهد و اگر ردیف بودجه برای این کار کافی نباشد، می توان از وزارت نفت کمک گرفت، زیرا با آسفالته شدن این جاده تحول خوبی در سومار ایجاد می شود.

لاریجانی با بیان اینکه اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نامه ای درخصوص مناطق جنگی بنویسید تا با ستادکل نیروهای مسلح رایزنی شود، در صورت عدم حل این موضوع، جلسه ای را برگزار می کنیم، اظهار داشت: در مورد تصریح در گازرسانی به بخش های مختلف استان کرمانشاه نیز به وزارت نفت توصیه های لازم را خواهم داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشنهاد آقای حسن سلیمانی در مورد کارخانه های قند حوزه انتخابیه را پیگیری می کنم، بیان کرد: درخصوص واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی نیز با وزرای اقتصاد و دادگستری و رئیس سازمان خصوصی سازی جلسه ای را با حضور نمایندگان استان کرمانشاه برگزار می کنیم.

وی درخصوص پیشنهاد عبدالرضا مصری برای فروش اموال دولتی در استان ها با استفاده از اختیار سران قوا با اذن رهبری افزود: بر مبنای این پیشنهاد فروش با ترکیبی از نمایندگان سران قوا در استان ها می تواند انجام شود و من نیز این ایده را قبول دارم. البته در مصوبات قبلی سران قوا برای واگذاری طرح های نیمه تمام نیز تصمیم گیری شده بود و می توانید از آن نیز استفاده کنید.

لاریجانی با بیان اینکه کمک به مردم زلزله زده و آسیب دیدگان از سیل اخیر را نیز پیگیری می کنم، ادامه داد: در مورد وارد کردن قراضه های آهن از عراق باید مکانیزمی تهیه شود.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه تئوری صادرات و واردات (تهاتر) باید تهیه شود، گفت: در استان کرمانشاه محصولاتی مانند کاشی و پتروشیمی قابل صادرات است که می توان با اذن از وزارت صمت در ازای صادر کردن این کالاها اجناس مورد نیاز را وارد کرد.

وی افزود: بازگشایی مرز خسروی را آقای فلاحت پیشه پیگیری کند و در مورد عبور و مرور زائران از این مرز نیز با رئیس سازمان حج و زیارت گفت وگو خواهم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد واگذاری سیلوهای سنقر و کنگاور نیز نامه ای را بنویسید تا پیگیری کنم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.