سردار ایوب سلیمانی در حاشیه بازدید از اسکله شهید رجایی بندرعباس و در جمع مسئولان گمرکات و اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، اظهار کرد: مسئولیت امنیت کشور در ابعاد مختلف بر عهده نیروی انتظامی است اما اگر روزی این نیرو در حوزه امنیت نیاز به کمک داشته باشد، از سازمان ها و دستگاه های دیگر استفاده خواهد کرد.

وی امنیت اقتصادی را مهمترین رکن امنیت ملی عنوان و تصریح کرد: در همه جوامع،  اقتصاد، اصلی ترین رکن است و امروزه در کشور ما نیز به دو دلیل این مقوله  اهمیت پیدا کرده؛ یکی به دلیل اهمیت ذاتی خود اقتصاد و وجه دیگر آن اینکه دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی بر حوزه اقتصاد تمرکز کرده اند.

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه نه آمریکا، بلکه هیچ کشوری در دنیا نمی تواند ما را تهدید نظامی کند، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران بحمد الله در حوزه حضور ، نفوذ و قدرت ، مرزهای منطقه را در نوردیده و در بحث امنیتی نیز یکی از امن ترین کشور های منطقه و جهان به شمار می رود.

به گفته وی، حضور پلیس در گمرک موجب احساس امنیت برای شهروندان و یک احساس ناامنی برای مجرمان اقتصادی و آنهایی که با عناوین مختلف قصد فرار از گمرک دارند، خواهد شد.

جانشین فرمانده ناجا اظهار کرد: نیروی انتظامی از تمام توان و امکانات در مقابله و مبارزه با ورود هر گونه کالای قاچاق نه تنها در گمرک بلکه در تمامی حوزه های استحفاظی استفاده کرده و امنیت پایدار را که ضامن رشد علمی و اقتصادی کشور است، تأمین خواهد کرد .

براساس گزارش سایت پلیس، سردار سلیمانی خاطر نشان کرد : امروز نه تنها امنیت حوزه اقتصاد مهمترین رکن امنیت ملی است بلکه در بحث صادرات ، واردات ، ترانزیت و به موقع رسیدن کالا به دست مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین منظور تاسیس و راه اندازی پلیس مستقل امنیت اقتصادی در گمرکات به ویژه گمرک شهید رجایی در دستور کار قرار گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.