محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که افزایش حقوق کارکنان دولت در ماه جاری به طور کامل پرداخت می‌شود یا خیر، اظهار کرد: افزایش حقوق‌ها در آن بخش که ثابت بود و چهارصد هزار تومان در نظر گرفته شده بود اجرا شد و دستگاه هایی که تعلل داشتند با بخشنامه ویژه ای که ابلاغ شد پرداخت را انجام دادند.

وی ادامه داد: اما در مورد افزایش حقوق برای بازنشستگان و کارمندان دولت که بیش از چهارصد هزار تومان برای هریک از آنان است،  به دستگاه ها اعلام شد تا احکام کارگزینی خود را داشته باشند و این ماه کل آن افزایشی را که مرتبط با حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت است را به خزانه واریز می‌کنیم منتها مشروط بر این است که دستگاه‌ها بتوانند احکامی را که باید دقیقا درباره میزان این افزایش باشد را اعلام کنند و به ما برسانند.

نوبخت تاکید کرد: اقدامی دیگر برای بازنشستگان این است که همسان سازی را برای آنان در سال جاری انجام دهیم و امیدواریم با انجام این اقدام که دولت برای  آن حدود پنج هزار میلیارد تومان کنار گذاشته است از این ماه اجرایی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که سازمان برنامه و بودجه برای سخت تر شدن شرایط اقتصادی کشور برنامه ای در نظر دارد یا خیر، گفت: بله، با توجه به شرایط مختلفی که می تواند وجود داشته باشد حداقل سه حالت متفاوت از وضعیتی که در قانون بودجه پیش بینی شد را ارزیابی کردیم و در هر سه حالت تغییراتی که در صادرات نفت مان نسبت به رقم بودجه ایجاد می‌شود را بررسی کردیم و برای هرکدام بودجه هایی که لازم است را در نظر گرفتیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: با اطمینان عرض می‌کنم ما در هر شرایطی آماده اجرای تعهدات‌مان از جمله آنچه مربوط به تعهدات دولت نسبت به کشاورزان و خرید تضمینی گندم می‌شود، همچنین تعهدات نسبت به  خانواده های تحت پوشش بهزیستی و بازنشستگان و نیز هریک از مواردی هستیم که در قانون بودجه  نسبت به مردم و کارکنان خود تعهدی در نظر گرفته ایم و اگر هر تغییری در وضعیت صادرات نفت پیش آید، اطمینان می‌دهم که نسبت به این تعهدات هیچ خدشه ای وارد نخواهد شد.

نوبخت تاکید کرد: ما هم پروژه های عمرانی که در نظر گرفته ایم و در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد را انجام می‌دهیم و هم با صرفه جویی به سمتی حرکت خواهیم کرد که تعهدات خود را نسبت به مردم و کارکنان دولت حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: همه ما می دانیم که الان در وضعیتی قرار داریم که یک حرف نادرست و قلدرمابانه از سوی رژیم آمریکا مطرح می شود و این در حالی است که ما یک ملت بزرگ هستیم و قطعا ضمن اینکه بر صلح دوستی تاکید می‌کنیم زیر بار این زور نمی رویم. ما وظیفه داریم که در دولت شرایط را برای سخت تر نشدن وضعیت مردم آماده کنیم.

نوبخت در پایان تاکید کرد: از همکارانم در بخش نظارتی مطالبه می‌کنم که در ارتباط با حالتی که دولت ارز کالاهای اساسی را با قیمت ۴۲۰۰ تومانی  برای واردات عرضه می کند دیگر نباید انتظار داشته باشیم که مبانی محاسباتی قیمت ارز نیمایی یا ارز بازار آزاد باشد. پس دوستان در حوزه نظارتی باید با قدرت بیشتری عمل کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.