سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در دیدار با محمد جواد ظریف که در محل ساختمان ضیافت های رسمی وزارت خارجه روسیه درحال برگزاری است، گفت: ما احترام زیادی برای صبر ایران قایل هستیم

وی با بیان اینکه نامه رئیس جمهوری ایران را دریافت کرده ایم، اظهار داشت: دیدار امروز فرصت خوبی برای گفت و گو در باره این نامه و سند است.

لاوروف خاطرنشان کرد: ما پایبندی جمهوری اسلامی ایران به توافقات به دست آمده و قطعنامه شورای امنیت را ارج می نهیم و در بیانیه امروز تهران نیز بر آن تاکید شد.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: سفر امروز فرصت خوبی برای تبادل نظر، گسترش ارتباطات اقتصادی و فرهنگی و سایر حوزه های دو کشور و البته در خصوص سوریه و کوشش ها و هماهنگی های دو کشور در قالب فرمت آستانه خواهد بود که در خصوص انها نیز گفت و گو خواهیم کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز نامه ای را به روسای کشورهای باقی مانده در برجام شامل روسیه، فرانسه، انگلیس، چین و آلمان ارسال کرد.

حسن روحانی در این نامه اقدامات جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به عهدشکنی آمریکا و اقدامات خلاف قوانین بین المللی این کشور را تشریح و خاطرنشان کرده است که کشورهای باقی مانده در برجام شصت روز فرصت دارند به تعهدات خود در برجام عمل کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.