مرکزتحقیقات سازمان صداوسیما در گزارشی پژوهشی به بررسی وضعیت بیننده سریال‌ها و برنامه‌های شاخص شبکه‌های سیما در سال ۹۷ پرداخته است که براساس آن، سریال «پایتخت ۵» شبکه یک سیما با ۸۱.۳درصد و برنامه‌های خندوانه و دورهمی‌شبکه نسیم هرکدام با ۶۶.۹ درصد پربیننده‌ترین‌های تلویزیون شناخته شدند.

براساس این گزارش پژوهشی دربررسی سریال های سیما در سال ۹۷ بعد از «پایتخت ۵»، سریال‌های «پدر» از شبکه دو با ۵۵.۱ درصد و« آنام »و «بانوی عمارت» به ترتیب با ۴۸.۹و ۴۷.۳درصد از شبکه سه سیما در رتبه‌های دوم تا چهارم پربیننده‌ترین سریال های درتلویزیون در سال گذشته قرار گرفته‌اند.

 

این گزارش پژوهشی در بررسی وضعیت بیننده برنامه‌های شاخص شبکه‌های سیما در سال ۹۷ نشان می‌دهد که بعد از برنامه‌های«خندوانه» و «دورهمی» ، برنامه‌های «ماه عسل» و «برنده باش» شبکه سه سیما به ترتیب با ۶۱.۵ و ۴۸.۶ درصد مخاطب در رتبه‌های دوم و سوم پرمخاطب ترین برنامه‌های شاخص تلویزیون در سال گذشته قرار گرفته‌اند.

همچنین از نظر تعداد برنامه پرمخاطب و شاخص، شبکه سه سیما با میانگین ۶۰ درصد، از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های شاخص تلویزیون در سال ۹۷ برخوردار بوده‌است.

گفتنی است، سریال «پایتخت۵» این روزها در دو نوبت عصر و بامداد از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود و به نسبت دیگر آثار نمایشی تلویزیون از اقبال خوبی هم برخوردار بوده است.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.