هواپیمای فرانسوی با ۲۶۷ مسافر ساعت ۱۹ و ۲۵ دقیقه چهارشنبه در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، اضطراری فرود آمد.

منصور شیشه فروش در گفتگو با ایرنا افزود: همه مسایل و خدمات ایمنی و رفاهی برای این هواپیما و مسافران آن در مدت زمانی که در فرودگاه اصفهان مستقر بودند، فراهم و ارایه شد.

وی عملکرد سازمان هواپیمایی کشور و فرودگاه اصفهان را در ارایه خدمات به این هواپیما بسیار خوب ارزیابی و بیان کرد: فرودگاه اصفهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و به عنوان فرودگاه ایمن و احتیاطی همه پرواز‌های فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) است.

شیشه فروش ادامه داد: این، نخستین مورد فرود اضطراری یک پرواز خارجی در فرودگاه اصفهان بود، اما فروردین امسال نیز چند پرواز داخلی به دلیل نا مساعد بودن شرایط آب و هوایی در این مکان فرود اضطراری داشتند.

پرواز خطوط هوایی ایرفرانس با شماره AF۲۱۸ روز چهارشنبه به دلیل نقص فنی در فرودگاه بین المللی اصفهان فرود اضطراری کرد و همه سرنشینان آن سالم و داخل هواپیما مستقر بودند.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، فرودگاه احتیاطی همه پرواز‌های فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) و بیش از ۶۰ درصد از پرواز‌های داخلی فضای کشور است.

همچنین فرودگاه اصفهان معین فرودگاه‌های تهران و ۱۰ استان دیگر در زمان بروز حوادث غیر مترقبه است.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پرواز‌های داخلی و خارجی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.