سرگرد سید مسلم موسوی رئیس آموزش همگانی پلیس راهور تهران بزرگدر پاسخ به سوالی مبنی بر مشاهده نکردن پلیس دوچرخه سوار در خیابان‌ها، از جمله میدان ونک، اظهار کرد: غرفه پلیس دوچرخه سوار در میدان ونک، به دلیل بروز یک اتفاق موقتا بسته شد، اما برای افزایش ایمنی بیشتر کارهای غرفه در حال انجام است و به زودی مستقر می‌شود.

رئیس آموزش همگانی پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که این طرح به کجا رسیده است و آیا مردم استقبال خوبی دارند، افزود: هدف از اجرای این طرح، ارتقاء فرهنگ مردم در استفاده از وسایل پاک بوده و به صورت پایلوت در مناطق ۶ و ۱۲ ما در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در هر منطقه حدود ۱۲ دوچرخه داریم، گفت: افسران ما شیفتی هستند و بعضی از آن‌ها صبح‌ها و بعضی دیگر ظهرها می‌آیند.

سرگرد موسوی بیان کرد: ما گفته ایم که برای دوچرخه سواران ارزش زیادی قائل هستیم و در صورت وارد شدن دوچرخه سواران به خطوط ویژه، هیچ محدودیتی برایشان قائل نمی‌شود، به این امید که میزان استفاده از دوچرخه در سیستم حمل و نقل شخصی مردم افزایش پیدا کند.

رئیس آموزش همگانی پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر کار اصلی پلیس دوچرخه سوار اظهار کرد: اولین و مهمترین فاکتور ما در حوزه پلیس، فرهنگ سازی استفاده از وسایل نقلیه‌ مانند دوچرخه است.

وی با بیان اینکه در برخی از معابر ترافیک ایجاد می‌شود، افزود: دوچرخه یک وسیله نقلیه است و تمام قوانین با آن مرتبط هست، اما اگر از آن پیاده شوید و در دست خود بگیرید، یک عابر پیاده محسوب می‌شوید.

سرگرد موسوی تصریح کرد: بنابراین در جاهایی که پرترافیک و یک طرفه هست، پلیس می‌تواند به عنوان عابر پیاده دوچرخه را در دست خود بگیرد و سریع‌تر کارهای ترافیکی‌اش را انجام دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.