پیروز حناچی در حاشیه بهره برداری از پروژه‌های شهری در منطقه ۱۷ با حضور در جمع خبرنگاران گفت: بزرگترین پروژه در این منطقه، محوری است که به مسیر قطار تهران - تبریز مربوط می‌شود و مسابقه‌ای هم برای طراحی آن برگزار شد. امیدواریم اجرای این پروژه تاثیر اجتماعی و فرهنگی بسیاری بر منطقه بگذارد. 

وی ادامه داد: علاوه بر این پروژه مهم که از سوی شهرداری تهران پیگیری می‌شود، امروز ۱۴ پروژه عمدتا خدماتی همچون میدان تره و بار، سالن‌های ورزشی و چند مسیر ترافیکی به بهره برداری رسید. تلاش ما این است با ارائه خدمات بهتر فاصله شمال و جنوب تهران را کمتر کنیم و این کار را انجام خواهیم داد.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که چه تعداد از این پروژه‌ها مشارکتی‌اند، گفت: تقریبا تمامی پروژه‌ها از جنس مشارکتی بود و در شرایطی که وضعیت بودجه چندان خوب نیست قاعدتا به دنبال پروژه‌های بی او تی و بی ال او تی هستیم.

حناچی در ادامه با اشاره به شکایت نیروی انتظامی از شهرداری تهران عنوان کرد: در این خصوص پیگیری های لازم انجام می شود و پاسخ آن را می‌دهیم.

شهردار تهران درباره خرید اتوبوس دست دوم نیز گفت: در برخی کشورها اتوبوس هایی با پیمایش کم تر از ۱۰۰ هزار کیلومتر، در حالی که شرایط مناسبی دارند به دلایل قانونی با ۵ سال فعالیت، کنار گذاشته می شوند و قیمت این اتوبوس ها گاهی یک دهم قیمت همان اتوبوس نو است. از این رو، اگر شرایط فراهم شود از آن ها استفاده می کنیم.

حناچی همچنین درباره افزایش قیمت کرایه تاکسی بیان کرد: برای تاکسی‌ها ۲۳ درصد و برای مترو ۲۰ درصد افزایش قیمت مصوب شد که ما طبق مصوبه عمل می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر به دنبال افزایش عوارض از بافت فرسوده است، تصریح کرد: اولا بافت فرسوده معاف از عوارض است، ثانیا ضرایبی برای صدور پروانه وجود دارد و اگر این ضرایب را نادیده بگیریم یا متناسب با قیمت مسکن در نظر نگیریم، یکی از تبعات آن این است که این سرمایه عظیم شهر به قیمت نازل در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد. 

حناچی در پایان با اشاره به انتصاب سیدمناف هاشمی به عنوان مشاور شهردار تهران گفت: مناف هاشمی کارمند شهرداری تهران و جزو مدیران با تجربه کشور است و اگر شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده سهم می‌برند نتیجه تلاش وی است. تلاش می‌شود از تجربیات وی استفاده شود.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.