محمدحسین فرهنگی با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی درباره کاهش تعهدات ایران در برجام، اظهار داشت: این موضع‌گیری کشورمان در مقابل بدعهدی‌های طرف مقابل کاملاً مناسب و سنجیده بود و مطمئناً ما شرایطی سخت‌تر از شرایط فعلی را در هیچ‌یک از حالات شاهد نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه طرف مقابل هم متوجه ضعف‌های خود در برخی از حوزه‌هاست، مسئله ما را در شرایط مناسبی قرار می‌دهد، ادامه داد: ما با این اقدام توپ را در زمین طرف مقابل انداختیم و در این شرایط، متخلف برجام یعنی دولت آمریکا و همچنین اروپایی‌ها که جرأت مقابله جدی با آمریکا را تاکنون نداشته‌اند، باید درباره آینده برجام تصمیم‌گیری کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به مهلت ۶۰ روزه به کشورهای باقی‌مانده در برجام برای اجرای تعهداتشان، تصریح کرد: در واقع ما با این اقدام سنجیده خود به طرف مقابل گفتیم که یا باید به شرایط مذکور در برجام و مطابق با همه مفاد آن بازگردند یا آنکه دیگر انتظاری از دولت، ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران در برجام نداشته باشند.

فرهنگی با تاکید بر اینکه این مسیر از هر دو طرف به نفع ماست، خاطرنشان کرد: از یک سو طرف مقابل می‌تواند با ما در برجام و به ویژه ایجاد گشایش اقتصادی برای کشورمان همراهی کند و از سوی دیگر ممکن است که نخواهد با ما همراهی کند اما در این صورت هم ملزم است که ایران را از محدودیت‌های بی دلیلی که در حال حاضر با آن مواجه است، رها کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بیان کرد: در واقع با این تصمیم هوشمندانه‌، دیگر دست طرف مقابل ما در برجام برای انجام اقدامات علیه کشورمان باز نیست و نمی‌توانند اقداماتی بدتر از شرایط فعلی علیه ما انجام دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.