به گزارش اسپوتنیک، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در سخنرانی تلویزیونی گفت: در حال خلاص شدن از دست قید و بندها و اخاذی‌ها و دلار برای مکانیسم مالی هستیم. روند بسیار خوبی در جریان است که نشان می‌دهد ما می‌توانیم بدون دلار به حیاتمان ادامه دهیم و به سیستم مالی بیگانگان احتیاجی نداشته باشیم.

او این تحولات را آزادی از محاصره آمریکا دانست. رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین اعلام کرد، مقام‌های ونزوئلایی در جریان بحث در مورد توسعه اقتصادی این کشور بحران‌زده همگان را مشارکت خواهند داد.

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت چهارم و پنجم مه روز ملی گفت‌وگو خواهد بود و نمایندگان تمام شاخه‌های دولت درباره تغییرات استراتژی توسعه این کشور رایزنی خواهند کرد و قصد دارند تا یک طرح توسعه ویژه پیاده کنند.

مادورو گفت: من روند گفت‌وگو با همگان را طرح‌ریزی کردم تا طرحی عملی، برای بازسازی و ایجاد تغییرات در این جمهوی بولیواری به وجود آورم. من برای تغییر کل حیات سیاسی و اقتصادی کشور به طرح نیاز دارم. اولین گفت‌وگوها شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود. مایل هستم تا اواخر هفته آتی هم گفت‌وگوهای مشابهی برگزار شود و هزاران مراسم مردمی هم داشته باشیم تا صدای مردم، انتقادات و پیشنهادات آنها را بشنویم. مردم همه چیز را می‌دانند.

از سوی دیگر نیکولاس مادورو حکمی در خصوص نظامیانی که در شورش اخیر علیه مشارکت داشتند، به امضا رساند. بر اساس آن، نظامیان دخیل با تنزل درجه یا اخراج مواجه می‌شوند و این شامل نظامیان عالی رتبه نیروهای مسلح ونزوئلا هم می‌شود. براساس گزارش‌های محلی، تحولات اخیر شامل حال رئیس سابق سرویس اطلاعات ونزوئلا هم می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.