یکی از دلایل بزرگی هم که باعث طولانی‌تر شدن ناکامی تیم المپیک ایران در صعود به مهم‌ترین تورنمنت ورزشی جهان شده همین بی‌میلی مربیان به کار در این حوزه است. حتی برای مربیان جوان که در ابتدای راه مربیگری خود قرار دارند نیز رفتن به تیم امید می‌تواند بسیار مخاطره‌آمیز و حتی به قیمت از دست دادن جایگاه و موقعیت‌های آتی تمام شود و اگر امروز می‌بینیم فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی جدید با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و قادر به انتخاب در این بخش نیست، به دلیل این مسائل است.

در روزهای اخیر نام‌های متعددی برای تصدی این پست مهم به گوش خورده‌اند که یکی از تازه‌ترین گزینه‌ها جواد نکونام است. چهره‌ای که سال‌ها در تیم ملی بازوبند کاپیتانی را بر دست بست و فصل پیش در نخستین تجربه مربیگری‌اش موفق شد با تیم نساجی به لیگ برتر صعود کند و با همان تیم نخستین تجربه مربیگری در لیگ برتر را هم پشت سر بگذارد. گرچه نکونام موفقیتی با نساجی نداشت و نتوانست با تیم به آنچه در ذهن دارد برسد اما او همچنان با پیشنهاد‌هایی مواجه است که یکی از مهمترینش همین تیم امید است.

 بعد از یحیی گل محمدی که تا آستانه انتخاب به‌عنوان سرمربی تیم امید پیش رفته، نام جواد نکونام نیز تا آستانه اعلام شدن به‌عنوان سرمربی تیم امید هم پیش رفته اما نکو نیز به همان دلایلی که ذکر شد مربیگری در تیم امید را انتخاب مناسبی برای خود نمی‌بیند و باور دارد که اگر در این تیم به مربیگری بپردازد، هیچ بعید نیست که شانس‌هایش برای ادامه کار در فوتبال بخصوص در لیگ برتر که بازار پر جاذبه‌تری است را از کف بدهد. به همین دلیل نکو به دنبال بازگشت دوباره به لیگ برتر است و در همین راستا نیز مذاکرات نرمی هم با سران باشگاه سایپا داشته است. سایپا به تازگی با علی دایی به بن‌بست رسیده و ابراهیم صادقی را به‌عنوان سرمربی موقت برگزیده است. انتخابی که نمی‌تواند سران این باشگاه متمول را به آینده این تیم در لیگ برتر چندان امیدوار کند.

 گرچه صادقی جزو تولیدات خود سایپا است و پشت سرش سال‌ها بازیگری در این باشگاه دیده می‌شود اما فقدان تجربه مساله‌ای است که مانع از ادامه مربیگری این چهره در تیم نارنجی پایتخت می‌‌شود. از سویی برای سایپایی‌ها نیز عاقلانه است که بعد از عبور از دایی دست روی گزینه‌ای بگذارند که از نظر اعتباری شرایط نزدیک به دایی داشته باشد که نام جواد نکونام تا حدودی به این سیاستگذاری نزدیک است.

 البته نکونام سابقه بازی در ترکیب سایپا را هم دارد و با فضای این باشگاه بیگانه نیست. از سویی جواد بیشتر علاقه‌مند است که در تهران به مربیگری بپردازد که سایپا گزینه بسیار مناسبی برای شماره ۶ سابق تیم ملی محسوب می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.