عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق با سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه در بغداد دیدار کرد.

بر اساس اطلاعیه دفتر عبدالمهدی، در این دیدار درباره توسعه روابط بین عراق و کشورهای اتحادیه اروپا و راه‌های ادامه همکاری در زمینه‌های مختلف، تحولات منطقه در سایه تنش بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران بحث و گفت‌وگو شد.

عبدالمهدی در این دیدار تاکید کرد که عراق خواستار برقراری روابطی بر پایه همکاری با همه همسایگان و کشورهای عربی و کشورهای منطقه و بین الملل از جمله آمریکا و ایران است.

وی افزود که روابط عراق به تقویت امنیت و ثبات و شکوفایی اقتصادی در منطقه و دنیا کمک می‌کند و سفرهای ما به کشورهی همسایه و کشورهای عربی و منطقه و اروپا در این راستا انجام می‌شود.

نخست‌وزیر عراق اظهار داشت که عراق به گفت‌وگو و توافق برای حل همه مشکلات با کشورهای همسایه و غلبه مشترکات بر اختلافات و عدم ورود به هیچ محوری ایمان دارد.

عبدالمهدی بر مواضع اعلامی عراق مبنی بر اینکه این کشور بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیست تاکید کرد.

نخست‌وزیر عراق بر ضرورت تلاش برای حمایت از تلاش‌های برقراری ثبات در منطقه و پایان دادن به بحران‌ها تاکید کرد.

به‌دنبال خروج دولت آمریکا از برجام و کارشکنی‌های واشنگتن در اجرای آن، و همچنین بدعهدی طرف‌های باقی‌مانده در برجام نسبت به اجرای تعهدشان، کشورمان از روز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف کرد.

بر اساس این تصمیم ایران در مرحله فعلی دیگر خود را متعهد به رعایت محدودیت‌های مربوط به نگهداری ذخائر اورانیوم غنی‌شده و ذخائر آب سنگین نمی‌داند.

این در حالی است که آمریکا شب گذشته بخش فلزات ایران را نیز تحریم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.