پمپئو در بیانیه ای که در تارنمای وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، ایران را به «اقدامات تهدیدآمیز» متهم کرد و اظهار داشت: پاسخ ایالات متحده و شرکا و متحدان ما روشن بوده است &#۳۹;ما به دنبال جنگ نیستیم&#۳۹;.

وزیرخارجه آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه گفت: همانطور که رئیس جمهور ترامپ دیروز گفت، او «منتظر روزی است که با رهبران ایران ملاقات کند تا به توافقی دست یافته و بسی مهمتر از آن اینکه گام هایی برداشته شود تا به ایران آینده ای داده شود که شایستگی اش را دارد.»

اظهارات مقام های آمریکایی در حالی است که واشنگتن سعی دارد با افزایش تحریم ها علیه ایران و ایجاد فضایی نظامی در خاورمیانه، منطقه را به سوی تنش ببرد. در چنین شرایطی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار گفت وگو با ایران شده است.

ترامپ که پیشتر نیز برای مذاکره با مسئولان ایران ابراز علاقه کرده بود، این بار نیز گفت: کاری که آنها باید انجام دهند این است که با من تماس بگیرند و [به صحبت] بنشینند. ما می توانیم توافق کنیم، توافقی منصفانه.

وی افزود: ما فقط نمی خواهیم که آنها سلاح های هسته ای داشته باشند که این خواسته بسیار زیادی نیست.

مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در مصاحبه ای با شبکه ان.بی.سی نیوز در پاسخ به پرسشی در رابطه با اظهارات ترامپ مبنی بر تمایل به گفت وگو با ایران اظهار داشت: نخستین سوالی که او باید بدان جواب بدهد این است که چرا میز مذاکره را ترک کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: چه تضمینی وجود دارد که او در گفت وگوهای آتی میان ایران و آمریکا دوباره بدقولی نکند؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.