اکبر نصرتی با اشاره به اینکه انجام تراکنش‌های کارتی از خرداد ماه با رمز یک بار مصرف انجام می‌شود اظهار کرد: در گذشته ۲۰ تا ۲۵ هزار پرونده برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی در دادگاه تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: همچنین یک سوم جرائم سایبری کشور مربوط به سرقت از حساب‌ها به شمار می‌رود و برخی شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های حراجی و درگاه‌های پرداخت، از ابزارهای الکترونیکی برای سوء استفاده از حساب‌های بانکی استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: به همین سبب مقرر شده تا بانک‌ها برای مقابله با این تهدید، رمز دوم یک بار مصرف را جایگزین رمز دوم کنند و پلیس فتا پیش‌بینی کرده که با استفاده از رمز یک بار مصرف، میزان جرائم از ۳۵ درصد به پنج درصد کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به نحوه فعال کردن رمز دوم کارت بانکی افزود: مشتریان باید برای فعال‌سازی رمز دوم یک بار مصرف خود به شعبه بانک عامل مراجعه کرده و بانک نیز نرم‌افزار یا پیامک رمز یک بار مصرف را برای مشتری خود فعال می‌کند.

نصرتی اظهار کرد: این خدمت نیز به صورت رایگان به مشتریان ارائه شده و طول عمر رمزهای یک بار مصرف نیز حداکثر ۶۰ ثانیه است و پس از این زمان، رمز تولید شده غیرقابل استفاده می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.