آنچه فصل بعد در استقلال قطعی به نظر می رسد، تغییر و تحولات زیاد است. فعلا تکلیف نقل و انتقالات استقلال به هیچ وجه مشخص نیست. درست در شرایطی که باشگاهها برای نقل و انتقالات استارت زده و با بازیکنان مشغول مذاکره هستند، استقلال بلاتکلیف است چون نمی داند باید خودش بازیکن بگیرد و یا منتظر بماند مربی بعدی مشخص شود.

در حال حاضر بازیکنانی در استقلال هستند که قرارداد دارند ولی تکلیف شان مشخص نیست. فرشاد محمدی مهر، روح الله باقری، داریوش شجاعیان، مرتضی تبریز، میثم تیموری از جمله این بازیکنان هستند. آنها با تیم قرارداد دارند ولی اگر همین حالا سراغ هر کدام بروید نمی دانند می مانند یا می روند؟ نمی دانند باشگاه آنها را می خواهد یا نمی خواهد؟ بعضی از آنها می گویند قرارداد دارند و ماندنی هستند و بعضی می گویند فعلا باشگاه تکلیف شان را روشن نکرده است.

در این بین بازیکنانی هستند که قرارداد ندارند و آنها هم بلاتکلیف هستند. خسرو حیدری، مهدی رحمتی، پژمان منتظری و روزبه چشمی از جمله این بازیکنان هستند. باشگاه نمی داند آنها را رد کند و یا اجازه دهد مربی بعدی بیاید و روی نام شان خط قرمز بکشد. فتحی نمی خواهد جدایی بعضی از بازیکنان به گردن او بیفتد و به هر حال می خواهد همه را راضی نگه دارد. همین حالا حسینی شرط کرده که اگر بماند باید فیکس باشد و از نظر بعضی ها او غیرمستقیم خواسته تا رحمتی نباشد.

شاید اصلا مربی بعدی بیاید و بگوید حسینی برود تا رحمتی بماند. از سویی باشگاه به یک بن بست رسیده است. با توجه به قوانینی که برای بازیکنان وضع شده، دیگر باشگاه نمی تواند به یک بازیکن بگوید او را نمی خواهد. تجربه مگویان و بعد جابر انصاری این را به خوبی نشان داد. مگویان که در خانه اش نشست و از باشگاه استقلال پول گرفت. دو سالی است که قانن عوض شده است. نمونه جابر انصاری هم نشان داد باشگاه در خوشبینانه ترین حالت فقط نمی تواند از او پول رضایتنامه بگیرد.

باشگاه استقلال در حال حاضر دو دردسر بزرگ دارد. اول تمدید قرارداد بازیکنانی که آزاد هستند مثل علی کریمی، حسینی، روزبه چشمی، وریا غفوری و همینطور تامین پول بازیکنانی چون پاتوسی، ایسما و منشا. دوم اینکه شاید مربی جدید بعضی از بازیکنان فعلی را که قرارداد دارند، نخواهد. این مسایل فتحی و تیم مدیریتی استقلال را گیج کرده است. از سویی یکی از مسئولان استقلال می گوید آنها اول به فکر تسویه حساب با بازیکنان هستند و سپس خرید بازیکنان جدید. در این بین استقلال بازیکنان جوان زیادی مثل سجاد آقایی، رضا کریمی، رضا آذری، مهدی نوراللهی و... را دارد. باید بلاتکلیفی نورافکن را هم به آنها اضافه کرد که باشگاه باید پول رضایتنامه‌اش را به باشگاه شارلوا بدهد. آیا با این شرایط باشگاه همین حالا عقب نیست؟ همین امروز هم برای انتخاب مربی فصل بعد دیر است. بی شک اگر استقلال می خواهد برای قهرمانی در فصل بعد بجنگد، از این راه به بن بست می خورد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.