واشنگتن پست گزارش داد، صادق‌خان در گفت‌وگویی اعلام کرد: البته ما باید روابط نزدیکی با رئیس جمهوری آمریکا داشته باشیم اما نباید فرش قرمز پهن کرده یا ضیافت رسمی به پا کنیم.

 

وی ادامه داد: تاریخ به ما می‌گوید که دو رئیس جمهوری پیشین آمریکا سفر رسمی به انگلیس داشته‌اند و ترامپ در همان طبقه با این دو فرد قرار ندارد.

 

ترامپ در ماه ژوئیه سال گذشته به انگلیس سفر کرد که این سفر به عنوان یک سفر رسمی مدنظر قرار نگرفت. در جریان این سفر تظاهرات گسترده‌ای در سراسر انگلیس در اعتراض به این سفر برگزار شد.

 

این اظهارات صادق خان پس انتقادات گسترده‌ نسبت به سفر رسمی دونالد ترامپ به انگلیس بیان شده که قرار است سوم ژوئن انجام شود.

 

قرار است در این سفر ترامپ با ترزا می نخست وزیر انگلیس و ملکه الیزابت دیدار و گفت‌وگو کند.

 

سفر روسای جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۱ توسط باراک اوباما و در سال ۲۰۰۳ توسط جورج دبلیو بوش روسای پیشین جمهوری آمریکا به عنوان سفر رسمی شناخته شد. این دو سفر با تشریفات خاص و قابل توجهی همراه بود اما در حال حاضر روابط میان ترامپ و می چندان خوب نیست.

 

انتظار می‌رود در طول سفر ترامپ به انگلیس همانند سال گذشته تظاهرات گسترده‌ای برگزار شود.

 

برهمین اساس براساس نتایج یک نظرسنجی اخیر در شرکت "یوگاو" از هر پنج نفر در انگلیس تنها یک نفر به رئیس جمهوری آمریکا نظر مثبت داشته و ۶۷ درصد نگاه منفی دارند.

 

صادق‌خان شهردار مسلمان لندن همواره یکی از منتقدان دونالد ترامپ بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.