مسابقات فوتبال بین پنج لیگ معتبر قاره اروپا به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شوند و امروز در انگلیس با برگزاری هفته پایانی، تکلیف قهرمانی این دوره از مسابقات مشخص می‌شود. برنامه بازی‌های امروز را مشاهده می‌کنید:

 

لیگ برتر انگلیس

۱۸:۳۰ /  برایتون - منچسترسیتی / پخش زنده از شبکه ورزش

۱۸:۳۰ / برنلی - آرسنال

۱۸:۳۰ / کریستال پالاس - بورنموث

۱۸:۳۰ / فولام - نیوکاسل

۱۸:۳۰ / لسترسیتی - چلسی

۱۸:۳۰ / لیورپول - ولورهمپتون

۱۸:۳۰ / منچستریونایتد - کاردیف

۱۸:۳۰ / ساوتهمپتون - هادرسفیلد

۱۸:۳۰ / تاتنهام - اورتون

۱۸:۳۰ / واتفورد - وستهام

* منچسترسیتی با یک امتیاز بیشتر نسبت به لیورپول در صدر جدول رده بندی قرار دارد و نتیجه رویارویی آنها با ولورهمپتون و برایتون قهرمان این دوره از مسابقات را مشخص خواهد کرد. کاردیف، فولام و هادرسفیلد هم سه تیمی هستند که سقوط‌شان به چمپیونشیپ از قبل مشخص شده بود. چلسی و تاتنهام هم دو تیمی هستند که سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را مشخص کرده‌اند و پشت سر آنها منچستریونایتد و آرسنال هم با هر نتیجه‌ای که بازی‌های انمروز رقم بخورد فصل بعدی در لیگ اروپا بازی خواهند کرد.

 

لالیگا

۲۱:۰۰ / اتلتیک بیلبائو - سلتاویگو

۲۱:۰۰ / اتلتیکومادرید - سویا

۲۱:۰۰ / بارسلونا - ختافه

۲۱:۰۰ / خیرونا - لوانته

۲۱:۰۰ / لگانس - اسپانیول

۲۱:۰۰ / رایو وایکانو - وایادولید

۲۱:۰۰ / رئال بتیس - هوئسکا

۲۱:۰۰ / رئال سوسیداد - رئال مادرید / پخش زنده شبکه ورزش

۲۱:۰۰ / والنسیا - دپورتیوو الاوز

۲۱:۰۰ / ویارئال - ایبار

* در هفته ماقبل پایانی لالیگا دیدار قهرمانی بارسلونا از مدتی پیش مشخص شده است؛ کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا توسط اتلتیکو و رئال مادرید مشخص شده است و ختافه با وجود اختلاف امتیاز کم اما هنوز به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا امید دارد. سویا و والنسیا هم گزینه‌های رسیدن به سهمیه لیگ اروپا هستند و در قعر جدول سقوط اوئسکات و رایووایکانو قطعی شده است. خیرونا با وجود دو هفته مانده به پایان بازی‌ها هم خطر سقوط را احساس می‌کند.

 

سری آ ایتالیا

۱۷:۳۰ / فروسینونه - اودینزه

۱۷:۳۰ / سمپدوریا - امپولی

۲۰:۳۰ / اسپال - ناپولی

۲۳:۰۰ / رم - یوونتوس / پخش زنده از شبکه ورزش

* به غیر از بازی‌های امروز و فردا که هفته سی و ششم لیگ ایتالیا به پایان می‌رسد دو هفته دیگر برای پایان فصل زمان باقی است و با توجه به این که یوونتوس از چند هفته پیش قهرمانی خود را جشن گرفته، کورس داغی برای رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا برپا است. ناپولی با ایستادن در رتبه دوم سهمیه را قطعی کرده و بین آتالانتا، اینتر، آث میلان و آث رم برای رسیدن به سهمیه اروپایی برقرار است که حتی تورینو و لاتزیو هم برای رسیدن به این سهمیه شانس دارند. سقوط کیه‌وو و فروزینونه قطعی است و امپولی و اودینزه و جنوا هم سه تیمی هستند که خطر سقوط را احساس می‌کنند.

 

لوشامپیونه فرانسه

۱۷:۳۰ / رن - گینگام

۱۹:۳۰ / لیل - بوردو

۲۳:۳۰ / مارسی - لیون

* در لیگ فرانسه هم پاری سن ژرمن بخت اول قهرمانی است. لیل، لیون، سن اتین، مون پلیه، مارسی و نیس برای سهمیه‌های اروپایی رقابت می‌کنند. سقوط گنگام از پیش مشخص شده و دیژون، کان و موناکو هم سقوط به رده پایین‌تر را احساس می‌کنند.

 

بوندس لیگا

۲۰:۳۰ / فرانکفورت - ماینز

* هفته ماقبل پایانی آلمان با رویارویی امروز فرانکفورت و ماینز به پایان می‌رسد. روز گذشته بایرن مونیخ شانس قهرمانی را به هفته آخر کشاند و برای کسب این عنوان باید حتما پیروز شود وگرنه دورتموند جام را از باوارایی‌ها می‌گیرد. دورتموند و لایپزیش سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرده‌اند. اشتوتگارت، هانوفر و نورنبرگ هم به دسته پایین تر سقوط می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.