السومریه‌نیوز گزارش داد، برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق روز یکشنبه با سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه در بغداد دیدار کرد.

در این دیدار که در قصر السلام برگزار شد، در رابطه با روابط عراق و کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین آخرین تحولات منطقه در سایه تشدید تنش میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران بحث و تبادل نظر شد.

برهم صالح در این دیدار تاکید کرد که عراق خواهان روابطی متعادل با کشورهای همسایه و دوست (عراق) از جمله ایران و آمریکاست و این مساله به تقویت ثبات و امنیت و همچنین شکوفایی اقتصادی در منطقه و جهان کمک می‌کند.

وی با اشاره به این که گفت‌وگوهای ما با کشورهای همسایه، عربی، منطقه‌ای و اروپایی در این راستا است، افزود: تمام مشکلات باید از طریق گفت‌وگو و تفاهم حل شوند.

از سوی دیگر، سفرای سه کشور اروپایی از سیاست متوازن عراق و نقش سازنده آن در منطقه تقدیر کردند.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز سفیران انگلیس، آلمان و فرانسه در بغداد به دیدار عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق رفتند و در رابطه با روابط عراق و اتحادیه اروپا و همچنین آخرین تحولات منطقه با توجه به تنش میان آمریکا و ایران بحث و تبادل نظر کردند.

عبدالمهدی در این دیدار تاکید کرد: عراق به دنبال ایجاد همکاری با تمام همسایگان، کشورهای عربی، کشورهای منطقه و تمام کشورهای جهان از جمله ایران و آمریکاست. روابط عراق می‌تواند در تقویت امنیت و ثبات و همچنین شکوفایی اقتصادی منطقه و جهان سهیم باشد و سفرهای من به کشورهای منطقه و اروپا در این راستا است.

وی با اشاره به این که این روابط متوازن تأثیر مثبتی بر ثبات داخلی عراق داشته است، افزود: عراق بر این باور است که گفت‌وگو و تفاهم تنها راه برای حل اختلافات کشورهای همسایه است و این کشور وارد هیچ محوری نخواهد شد. علاوه بر این موضع علنی عراق این است که بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نخواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.