دکتر حسن صفاریه در گفت وگو با ایسنا درباره فرآیند واکسیناسیون حجاج برای انجام مناسک حج گفت: برابر تقسیم وظایف صورت گرفته اقدامات مربوط به واکسناسیون حجاج ایرانی برعهده معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر قرار گرفته است و عوامل این سازمان مسئولیت آن را برعهده گرفته اند.

وی با بیان اینکه معمولاً واکسیناسیون حجاج یک تا دو ماه قبل از سفر حج انجام می‌شود، اظهارکرد: در همین راستا نیز فرآیند واکسیناسیون حجاج ایرانی آغاز شده و البته حجم اصلی کار انجام نشده و واکسیناسیون شمار زیادی از حجاج انجام نشده است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۷۰ مرکز واکسیناسیون کشوری آمادگی ارائه خدمات به زائران خانه خدا در حج تمتع امسال را برعهده دارند، گفت: واکسیناسیون این زائران علاوه بر این مراکز توسط واکسیناتورهای اعزامی به محل‌های برگزاری دوره‌های آموزشی به حجاج نیز انجام می‌شود و به عنوان مثال در حاشیه برگزاری دوره‌های آموزشی برای حجاج در مساجد نیز تزریق واکسن انجام می‌شود.

صفاریه با تاکید بر اینکه واکسیناسیون حجاج الزامی است، گفت: تدابیر لازم برای واکسناسیون زائران پیش بینی شده و مشکلی در این زمینه نداریم و فرآیند تزریق واکسن در زمانبندی خود انجام خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.