سیریا نیوز گزارش داد، عماد خمیس، نخست‌وزیر سوریه در سخنرانی که در پارلمان کشورش داشت، گفت: عملیات آزادسازی استان ادلب با همت نیروهای مسلح کشور آغاز شده است و هیچ دیوار و پوششی مانع آن نخواهد شد؛ حال بازی‌های غرب و یا گروه‌های تکفیریِ بازیچه دست آن در این استان هر چه که باشد، اما در نهایت نور به ادلب راه پیدا خواهد کرد، همانطور که در مناطق خارج از کنترل دولت در شرق کشور نیز همین امر رخ خواهد داد.

ارتش سوریه چند روز است عملیات نظامی را علیه گروه‌های مسلحی که کنترل برخی مناطق در حومه‌های حماة و ادلب را در دست دارند، آغاز کرده است.

عماد خمیس اظهار کرد: سوریه برای مقابله با استعمار غرب به رهبری آمریکا وارد جنگ اقتصادی جدیدی شده است، هدف سوریه در این جنگ در هم شکستن محاصره آمریکاست که با هدف فشار اقتصادی و تحریک مردم علیه دولت انجام می‌شود؛ به ویژه اینکه اکنون نشانه‌هایی از بهبود وضعیت اقتصادی با فعالیت دوباره صدها کارگاه و کارخانه تولیدی و بهبود تدریجی صادرات سوریه آشکار شده است.

نخست‌وزیر سوریه افزود: مقابله با محاصره آمریکا و همپیمانانش خود جنگی است که اقدامات غیر متعارفی را برای تامین نیازهای وارداتی و غیروارداتی کشور می‌طلبد و نیازمند بازنگری جامع در مورد شیوه‌ها و راهکارهای سرمایه‌گذاری و بهره برداری از منابع است. دمشق نیز از چند ماه قبل بر اساس باوری که به توانمندی‌های موسسات و مردم خود در عبور از این مرحله و موفقیت در غلبه بر پیامدهای محاصره دارد، تلاش‌های خود در این زمینه را آغاز کرده است.

این مسئول سوری در ادامه گفت: با وجود محاصره شدیدی که از سوی گروه‌های متخاصم و در رأس آنها آمریکا اعمال می‌شود، دمشق با وجود تغییر در راهکارها و شیوه‌های اجرایی همچنان سیاست خود را دنبال می‌کند و این سیاست بر به حرکت درآوردن چرخ تولید کشور برای توسعه کمی و کیفی کالاهای تولید داخل، تقویت فضای قانون‌گذاری، مدیریتی و فنی در بخش‌های مختلف اقتصادی و خدماتی، آغاز عملیات توسعه‌ای گسترده برای بهبود محیط کار و خدمات در بیشتر استان‌ها به ویژه مناطق تازه آزادشده استوار است.

سوریه با بیش از ۲۰ بسته تحریم‌های آمریکایی و اروپایی مواجه است که آخرین آنها تحریم تمامی طرف‌هایی بود که با دمشق معامله اقتصادی داشته و منابع مالی را برای آن فراهم کرده یا هواپیماهای خطوط هوایی سوریه یا قطعات یدکی آنها را تامین کرده و نقشی در پروژه‌های عمرانی و مهندسی دمشق ایفا کرده و یا اینکه از بخش انرژی سوریه حمایت می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.