"الهام احمد"، رئیس شورای سوریه دموکراتیک (مسد) در گفت‌وگو با آژانس خبری باس نیوز عنوان داشت: سال گذشته میلادی روابطی میان ما و نظام سوریه وجود داشت، اما این روابط قطع شد و در حال حاضر هیچگونه روابطی میان دو طرف وجود ندارد.

وی مدعی شد: دولت سوریه تمایلی به حل و فصل مشکلات موجود در شمال و شمال شرق سوریه ندارد و این در حالی است که ما خواستار نقش مهم نظام در این زمینه هستیم.

الهام احمد درباره ایجاد "منطقه امن" در شمال سوریه نیز گفت: آمریکا خواستار جنگ در این منطقه نیست و حضور نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در منطقه امن نه تنها باعث ایجاد مشکلاتی برای ترکیه نمی‌شود، بلکه وجود ما در این منطقه برای ترکیه نیز مفید خواهد بود.

این مقام کرد در ادامه تصریح کرد: از زمانی که به نزدیکی مرزهای ترکیه آمدیم هیچگونه مشکلی را برای ترکیه ایجاد نکرده و به این کشور نیز حمله نکرده‌ایم چنانچه این کشور به ما حمله نکند ما هیچگاه به آن حمله نخواهیم کرد، اما در صورتی که دست به این اقدام بزند، در چارچوب قوانین بین‌المللی پاسخ آن را خواهیم داد.

وی ادامه داد: موضوع منطقه امن همچنان در دست بررسی بوده و این بررسی‌ها همچنان به نتیجه خاصی منتهی نشده است، اما موضوع مهم این است که ایجاد این منطقه مشکلاتی را ایجاد نکند و صلح و ثبات را به ارمغان بیاورد.

رئیس شورای سوریه دموکراتیک درباره وضعیت عفرین نیز تأکید کرد: عفرین یک شهر کردی است که ترکیه آن را اشغال کرده و جامعه بین‌الملل نیز از این اشغالگری چشم پوشی کرده است. ترکیه امروز به دنبال تغییر وضعیت جغرافیایی این شهر و کشیدن یک دیوار به دور آن است تا عفرین را به اراضی خود الحاق کند.

الهام احمد گفت: چنانچه عفرین به صاحبان خود بازگردانده نشود، شمال و شمال شرق سوریه هیچگاه رنگ ثبات را به خود نخواهد دید و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این شهر را به صاحبان حقیقی خود بازگردانیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.