دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توییتی به دفاع از اعمال تعرفه‌های تجاری بر محصولات چینی پرداخت. وی در توییت خود نوشت:

"دلیلی ندارد که مصرف کنندگان آمریکایی هزینه تعرفه‌هایی را پرداخت کنند که از امروز بر روی چین اعمال می‌شود. اخیرا به اثبات رسیده است زمانی که تنها ۴ درصد توسط آمریکا پرداخت شده چین ۲۱ درصد تعرفه پرداخت کرده زیرا چین مقادیر زیادی از محصولاتش را   مشمول کمک هزینه کرده است. تعرفه‌ها همچنین می‌توانند نادیده گرفته شوند، اگر شما از یک کشوری که مشمول تعرفه نیست خرید کنید و یا محصولات داخل آمریکا ( که بهترین ایده است) را خریداری کنید. تعرفه این محصولات صفر است. بسیاری از شرکتهای مشمول تعرفه چین را به مقصد ویتنام و کشورهای دیگر اینچنینی در آسیا ترک می‌کنند. به همین دلیل است که چینی‌ها شدیدا خواستار توافق هستند."

در ادامه توییت ترامپ به امتیاز گیری چین از آمریکا برای سالهای متمادی اشاره شده و علت آن را عملکرد بد روسای جمهوری قبلی آمریکا اعلام کرده است.

وی در پایان گفت: "من به رئیس جمهور شی و تمام دوستان بسیار زیادم در چین می‌گویم که چین درصورتی که به توافق دست پیدا نکند به شدت آسیب خواهد دید زیرا شرکتها مجبور به ترک چین به مقصد کشورهای دیگر خواهند شد. خرید در داخل چین بسیار گران خواهد شد. شما توافق خوبی داشتید که تقریبا به اتمام رسیده بود و از آن عقب کشیدید."

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.