نورمن در صفحه توییتر خود افزود: یک دیپلمات ارشد اروپایی به من گفت که پمپئو برای برخورداری از فرصت گرفتن عکس یادگاری به بروکسل آمد تا نشان دهنده موضع اروپا و آمریکا علیه ایران باشد. وی می خواست عکس بگیرد، اما این درخواست را رد و برنامه را پیگیری کردیم.

نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در مورد برجام امروز (دوشنبه) در بروکسل برگزار می شود و قرار است وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این جلسه حضور یابد.

پمپئو سفر خود به روسیه را کوتاه کرد تا امروز وارد بلژیک شود و با وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در مورد ایران و موضوعات دیگر گفت و گو کند. وی طبق برنامه فردا (سه شنبه) در سوچی با مقام های بلندپایه روسیه دیدار می کند.

پمپئو به تازگی نیز سفر خود به آلمان را لغو و به صورت غیرمنتظره ای راهی عراق شد و با مقام های بلندپایه این کشور دیدار کرد.

پس از خروج آمریکا از برجام در روز ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۹۷ و بازگشت تحریم ها، ایران هفته گذشته به کشورهای باقیمانده در برجام ۶۰ روز برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی فرصت داد و تاکید کرد: هر زمان که خواسته های ما تامین شود؛ ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت، اما در غیر این صورت، جمهوری اسلامی مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.