جلسه محاکمه هادی رضوی، سرمایه‌گذار سریال شهرزاد و داماد شریعتمداری وزیر رفاه به همراه ۳۰ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه از دقایقی پیش در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی آغاز شد.

براساس این گزارش، طبق لیست اعلامی، سیدمحمدهادی رضوی داماد وزیر کار در جایگاه نخست قرار دارد و اتهام وی مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال از طریق نامشروع عنوان شده است.

هفته گذشته بود که اسداله مسعودی مقام قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده سنگین، با اعلام اتهام منتسب به هادی رضوی، گفته بود که این متهم بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات از بانک سرمایه دریافت کرده است.

نماینده دادستان در این پرونده نیز پیش‌تر گفته بود این پرونده ۴۰۰ متهم دارد.

در اولین رسیدگی‌های دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به این پرونده، پرویز کاظمی، علی بخشایش و محمدرضا توسلی سه عضو هیئت‌مدیره بانک سرمایه محاکمه شدند که در نهایت، محکومیت آنها مبنی بر ۲۰ سال حبس، تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت دائم از مشاغل دولتی قطعی شد و متهمان روانه زندان شدند.

پس از این سه متهم، حسین هدایتی، معروف به عابربانک فوتبال ایران به همراه ۱۰ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه محاکمه شدند که با وجود ختم رسیدگی به اتهام این افراد هنوز حکم آنها صادر نشده است و در این میان قتل حمید حاجیان، وکیلی که حسین هدایتی از او به عنوان وکیل پرنفوذ یاد کرده بود، بر ابهامات موجود افزوده است.

۲ روز پیش رضوی با انتشار پستی معنادار، برای افرادی که اسمی از آنها نیاورده است خط و نشان کشیده است.

او در این پست خود نوشته است: «دوشنبه‌های شهرزادی؛ اینبار دوشنبه محاکمه این حقیر. دو سال انتظار این حقیر ثمر نشست و نزد قاضی عادل جناب دکتر مسعودی‌مقام محاکمه خواهم شد. دو سال انتظار برای این محکمه عادلانه ... خداوند را شاکرم که این فرصت برایم فراهم شد تا حقایق عجیبی را با عزیزان مطرح کنم. فکر کنم بعضی از دوستان باید نگران باشند زیرا جلسه محاکمه را محاکمه عادلانه می‌دانم که قرار است خیلی دزدان به ظاهر نگران، اون روز محاکمه شوند. دوشنبه زودتر بیا.

به گفته نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به پرونده سه عضو هیئت‌مدیره بانک سرمایه، شرکت‌های هادی رضوی یکی از مجموعه‌هایی است که پرویز کاظمی تلاش داشته با نقض عامدانه و عالمانه قوانین به آنها پرداختی‌های کلان داشته باشد. 

در همین جلسه، پس از اینکه علی بخشایش مدعی شد که هادی رضوی تمام تسهیلاتی که دریافت کرده بود را تسویه کرده، نماینده بانک سرمایه گفت: یک سر سوزن در بیان ادعاهایشان انصاف داشته باشید. هادی رضوی گران نمایی کرده و ملکی که ۲۵ میلیارد قیمت داشته به عنوان ملک ۱۲۵ میلیاردی برای تسویه تسهیلاتش به بانک ارائه داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.