محمدجواد کولیوند در گفت‌وگویی، در خصوص سرنوشت اصلاح قانون انتخابات مجلس، اظهار داشت: جدول زمان‌بندی انتخابات مجلس توسط وزارت کشور تهیه شده و از ۲ خرداد ماه روند انتخابات یازدهمین دوره مجلس آغاز می‌شود.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از ۹ خرداد تا ۱۶ خرداد ماه افرادی که قصد کاندیداتوری دارند و دارای مسئولیت هستند باید استعفا دهند.وی با بیان اینکه در سیاست‌های کلی انتخابات آمده بود که که زمان استعفاها کاهش یابد، افزود: ترجیحا ۳ ماه باید قبل از ثبت نام، استعفاها انجام شود اما طبق قانونی فعلی ۶ ماه قبل از انتخابات استعفاها انجام می‌شود.

کولیوند ادامه داد: منتظریم شورای نگهبان برگرداند و اگر ایراد شورای نگهبان این باشد، می‌توانیم زمان استعفاها را ۳ ماه عقب‌تر ببریم و در شهریور ماه استعفاها انجام شود، اگر این اتفاق رخ دهد این قانون می‌تواند مبنای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس باشد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ایرادات شورای نگهبان طوری باشد که رفت و برگشت‌ها با زمان‌بندی انتخابات مصادف شود و تعدادی از مسئولان که قصد شرکت در انتخابات دارند، استعفا بدهند، طبیعتا این قانون برای دوره دوازدهم انتخابات مجلس مبنای برگزاری انتخابات می‌شود و این دوره اجرائی نمی‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.