به گزارش رویترز، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس امروز چهارشنبه در اظهاراتی از بازداشت جاسوس این کشور در ایران ابراز نگرانی کرد.

نخست وزیر انگلیس که در پارلمان کشورش صحبت می کرد با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل در این خصوص ادعا کرد: خیلی شوکه کننده است! در خصوص این موضوع به شدت نگران هستم.

وی در این خصوص ادامه داد: وزارت خارجه در حال پیگیری این موضوع است.

گفتنی است، وزارت خارجه انگلیس دوشنبه هفته گذشته در واکنش به حکم صادره برای جاسوس این کشور در ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارشات منتشره مبنی بر حکم زندان برای یک کارمند ایرانی شورای بریتانیا به اتهام جاسوسی، لندن را نگران کرده است. البته در این مرحله نمی توانیم جزئیات بیشتری را در این خصوص مورد تأئید قرار دهیم و به صورت فوری به دنبال اطلاعات بیشتری در این باره هستیم.

شایان ذکر است، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه پیشتر در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضائی اعلام کرد: اخیراً محاکمه‌ای در ارتباط با یکی از عناصر مهم نفوذ فرهنگی کشور انگلیس در ایران اسلامی داشتیم. از سالیان دور، شورای فرهنگی انگلیس معروف به بریتیش کانسل با نام اختصاری (BC) در ایران و تهران دفاتری داشت که این دفاتر در پوشش اقدامات فرهنگی تحرکاتی را انجام می‌دادند و سعی در استحاله و نفوذ فرهنگی در بخش‌های مختلف ایران اسلامی داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.