احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش بینی هواشناسی طی پنج روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، استان مرکزی دامنه‌های زاگرس جنوبی در کرمان و در مناطقی از استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

 

وی افزود: برای بخش‌هایی از مرکز کشور، شامل استان‌های اصفهان، قم، شرق یزد و ارتفاعات البرز در تهران و شرق سمنان نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: پنجشنبه در شمال شرق کشور نیز بارش پیش بینی می‌شود که رگبار باران در شمال خراسان رضوی، شمال خراسان شمالی، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان و جنوب سیستان بلوچستان، جنوب شرق کرمان و شمال هرمزگان شدت داشته و جمعه در غرب و جنوب اصفهان چهار محال و بختیاری، جنوب کرمان و سیستان بلوچستان رگبارها شدت خواهد داشت.

وظیفه با اشاره به اینکه طی روزهای شنبه و یکشنبه برای مناطقی از شمال غرب کشور نیز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: دوشنبه از مقدار ناپایداری‌ها کاسته شده و بارش به صورت پراکنده رخ خواهد داد.

وی افزود: امروز برای مناطقی از شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. که در شمال سیستان و بلوچستان سبب وقوع پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. همچنین بعد از ظهر پنجشنبه و طی روز جمعه، شرق دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روزهای پنجشنبه و جمعه برای استان‌های واقع در شمال شرق کشور ۴ تا ۶ درجه کاهش دما و از شنبه تا دوشنبه حدود ۵ تا ۸ درجه افزایش دما پیش بینی می‌شود. همچنین طی روزهای شنبه و یکشنبه دمای هوا برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر حدود ۳ تا ۵ درجه افزایش خواهد یافت.

وظیفه در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی پایتخت نیز گفت: آسمان تهران امروز صاف، در بعد از ظهر نیمه ابری و هنگام شب صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با بیشینه دمای ۳۱ درجه و کمینه دمای ۱۶ درجه سانتی گراد خواهد بود. همچنین هوای پایتخت فردا نیز صاف در بعد از ظهر نیمه ابری و هنگام شب، صاف تا کمی ابری با حداکثر دمای ۱۳ و حداقل دمای ۱۹ درجه پیش بینی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.