رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه همزمان با اینکه افزایش ناسیونالیسم اروپا هراس همزیستی اتحادیه اروپا را به بوته آزمایش گذاشته، تلاش می‌کند تا جان تازه‌ای به این بلوک ببخشد. وی اصلاح منطقه یورو را یکی از اولویت‌های خود دانسته اما آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در برابر برخی از ایده‌های ماکرون به ویژه آنهایی که برلین را به خطر می‌اندازند، مقاومت کرده است.

آنگلا مرکل در مصاحبه با روزنامه‌ زوددویچه تسایتونگ گفت: قطعاً ما بحث‌های شدیدی داریم. طرز فکر ما با احترام به نظر هر دو طرف کاملاً متفاوت است. ما متفاوت از یکدیگر نقش‌هایمان را ایفا می‌کنیم.

وی افزود: با این حال علیرغم طرز تفکرهای متفاوت، ما بارها و بارها سازش کرده‌ایم. در این راستا ما در خصوص بررسی پروژه‌های مربوط به اروپا به توافق دست یافته‌ایم. در حقیقت باید اعلام کنم نظرات کلی ما مشابه یکدیگر است.

مرکل در رابطه با انتخابات ماه جاری پارلمان اروپا گفت: بسیاری از مردم از جمله خود من نگران اروپا هستیم. این بدان معنا است که احساس می‌کنم حتی باید مسؤولانه‌تر از قبل در مطمئن شدن از اینکه اروپا آینده مثبتی دارد به دیگران بپیوندم.

مرکل گفت: من از مانفرد وبر، سیاستمدار محافظه کار آلمان در تصمیمش برای تبدیل شدن به رئیس بعدی کمیسیون اروپا حمایت می‌کنم اما این بدان معنا نیست که آلمان هیچ کاندیدای عالی دیگری برای دیگر پست‌ها ندارد.

وی در بخش دیگر اظهارات خود، گفت: من از اینکه انگلیس می‌خواهد علیرغم برنامه خروجش از اتحادیه اروپا همچنان در سیاست امنیت اروپا مشارکت کند بسیار خرسند هستم. هر زمان انگلیس آماده همکاری باشد ما باید دست او را بگیریم چرا که این اقدام ما را قوی‌تر می‌سازد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.