آیت الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد ظهر امروز در سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان گفت: وضعیت امروز حضور اذناب آمریکا در منطقه و صهیونیست‌ها مشابه همان وضعیتی است که پیامبر اسلام در جنگ احزاب داشتند که همه برای براندازی اسلام با یکدیگر متحد شده بودند.

وی تصریح کرد: در جنگ احزاب، پیشنهاد حفر خندق با هدف ایجاد مصونیت برای مدینه از سوی سلمان فارسی مطرح شد، اما جبرئیل نازل شد و به پیامبر اعلام شد نظریه سلمان فارسی را قبول کنید و این در حالی بود که اطرافیان دائما در این مسئله تشکیک می‌کردند، اما پس از وحی، ظرف سه تا چهار روز، این خندق حفر شد.

امام جمعه مشهد گفت: در این میان البته منافقین درصدد توطئه افکنی بودند؛ قریش با قبایل عظیم عرب و تمام جمعیت خیبر آمده‌اند تا اسلام را براندازی کنند.

آیت الله علم الهدی افزود: اسلام بدون حضرت علی (ع) یک روز نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: براساس فرمایش پیامبر اسلام اگر حضرت علی (ع) در جنگ احزاب حضور نداشتند عبادت و بندگی خدا نیز زیر سوال می‌رفت.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: حضرت خدیجه (س) نیز در مقام توسعه اسلام، مصائب زیادی را تحمل کردند و نمونه آخر آن جریان شعب ابی طالب بود که این بانوی بزرگوار اسلام را بسیار خسته و مستاصل کرد و بعد از جریان شعب ابی طالب که پیامبر دو عمود برای توسعه دین داشتند که یکی از آن‌ها ابوطالب بود و دیگری حضرت خدیجه (س) بودند.

آیت الله علم الهدی افزود: حضرت خدیجه (س) برای پیامبر اسلام یک ملجاء به ویژه در مشکلات صدر اسلام بودند و آرامش پیامبر در ابتدای اسلام به وجود ایشان بود و با تمام وجود ایشان از پیامبر حمایت می‌کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.