راهبرد فروش سهام شرکت‌های زیان ده گروه صنعتی ایران خودرو از سال ۹۲ کلید خورد و بر مبنای آن سهام تعدادی از شرکت‌های زیر مجموعه این خودروساز واگذار شده است.

در سال ۹۲ تعداد دو شرکت به ارزش یک هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال به فروش رسید و در سال ۹۳ نیز بخشی از سهام هفت شرکت بورسی به ارزش ۳۵۱ میلیارد ریال به فروش رفته است.

با ادامه اجرای این راهبرد، در سال ۹۴ نیز بخشی از سهام ۹ شرکت بورسی گروه به ارزش ۹۰۷ میلیارد ریال به فروش رفته است.

در سال ۹۵ سهام بلوکی دو شرکت به علاوه بخشی از سهام ۱۱ شرکت بورسی جمعاً به مبلغ ۳ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال واگذار شده است. همچنین در سال ۹۶ نیز سهام بلوکی ۴ شرکت به علاوه بخشی از سهام ۸ شرکت بورسی گروه به ارزش ۳ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال واگذار شده است.

ارزش واگذاری بخشی از سهام ۸ شرکت بورسی در سال ۹۷ نیز معادل یک هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال است.

طبق اعلام ایران خودرو، فروش املاک و مستغلات مازاد از جمله سیاست‌های گروه صنعتی ایران خودرو در افزایش بازدهی دارایی‌ها و تزریق منابع مالی حاصله به خطوط تولید بوده است. این شرکت توانسته از سال ۹۲ تا ۹۷ مبلغ بیش از ۷ هزار میلیارد ریال را از طریق فروش املاک مازاد و مستغلات جذب سرمایه در گردش کند.

در حال حاضر نیز فروش بخشی از دارایی‌های مازاد در گروه صنعتی ایران خودرو در دستور کار قرار دارد. این دارایی‌ها شامل سهام شرکت‌های زیرمجموعه و املاک و مستغلات قابل واگذاری است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.