تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) روز یکشنبه در گزارش پیش از بازی خود پرسپولیس- السد نوشت: هافبک پیشین باشگاه بارسلونا اقامت چهار ساله خود را در پایتخت قطر در حالی به پایان خواهد رساند که فردا در ورزشگاه آزادی کفش های خود را می آویزد و به ۲۲ سال حضور درخشان در مستطیل سبز که با ۳۲ جام در هم تنیده شده است، پایان می دهد.

تکرار دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸ در شرایطی کاملا متفاوت در تهران رقم می خورد؛ السد به دور بعد صعود کرده و پرسپولیس از راهیابی به مرحله حذفی ناکام مانده است.

این ۲ تیم فردا برای ششمین بار در عرض یک سال با یکدیگر مواجه می شوند؛ پرسپولیس و السد فصل گذشته در گروه سوم با یکدیگر رقابت کردند و دبل «بغداد بونجاح» در هفته دوم آن دوره پیروزی ۳ بر یک السد در دوحه را تثبیت کرد.

در آوریل ۲۰۱۸، «مرتضی پورعلی گنجی» مدافع ایرانی السد برای پرسپولیس گلزنی کرد؛ در واقع گل به خودی زد تا قرمزها یک بر صفر در تهران پرونده بازی برگشت را ببندند. ۶ ماه بعد همان نتیجه این بار در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه در نیمه نهایی تکرار شد.

در ادامه گل بونجاح با گل «سیامک نعمتی» خنثی شد تا تساوی یک بر یک قرمزها در ورزشگاه آزادی، آنها را برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان رساند.

با این حال، مهاجم الجزایری السد همچنان به رکورد گلزنی خود مقابل «علیرضا بیرانوند» ادامه داد و موفق شد در هفته دوم بازی های مرحله گروهی سال جاری، تک گل تیمش را به ثمر برساند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.