وی در مصاحبه با CNBC با واکنش‌های منفی در برابر غول شبکه‌های اجتماعی مقابله کرد و افزود از نظام‌مند کردن این شبکه به‌صورت قانونی حمایت خواهند کرد.

هفته گذشته «کریس هیوز» از مؤسسین فیس‌بوک نسبت به مونوپولی ایجادشده توسط کمپانی‌ای که وی همراه با مارک زاکربرگ ایجاد کرده، خواستار تجزیه آن شد تا جلوی قدرت نامحدودش گرفته شود.

سندبرگ به CNBC گفت: شما می‌توانید فیس‌بوک را تجزیه کنید، حتی می‌توانید سایر غول‌های آی‌تی را نابود کنید اما نمی‌توانید به مسائل اساسی مردم که نگران آن هستند، بپردازید.

وی از نگرانی در مورد انتخابات،در مورد محتوا، در مورد حریم خصوصی و انتقال داده صحبت کرد و تأکید کرد که زاکربرگ و سایر مدیران روی افزایش نظارت‌های قانونی موافق‌اند.

سندبرگ به‌عنوان COO افزود تیم بزرگی برای محافظت از انتخابات، حفاظت از محتوا و حریم خصوصی تشکیل داده‌ایم اما همه کارها را نمی‌توانیم به‌تنهایی انجام دهیم و نیاز به کمک داریم.

وی در حالی این صحبت‌ها را مطرح می‌کند که سال گذشته به دلیل رسوایی ناشی از فروش دیتای کاربران به شرکت‌های تجاری، فشار زیادی بر فیس‌بوک آمد و لورفتن دیتای کاربران نیز مزید بر علت شد تا اینکه پخش زنده قتل مسلمانان در نیوزیلند روی پلتفرم فیس‌بوک باعث شد تا انگشت اتهام به‌سوی این کمپانی نشانه رفته تا کارشناسان خواستار تجزیه آن شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.