دیلی تلگراف گزارش داد، ترامپ خودش در ژانویه ۲۰۱۷ و توسط اف بی آی در جریان این اسناد که شامل دوران اقامتش در هتل مسکو است، قرار گرفت و به شدت این اتهامات را رد کرد.

کریستوفر استیل از افسران سابق اطلاعاتی انگلیس۶ MI   و مسئول میز روسیه در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ در گزارشی دارای ۱۷ مورد یادداشت ادعاهایی را مطرح کرده است که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا همه آنها را رد کرده است. بر اساس این ادعاها ترامپ پیش از انتخابات در هتل مسکو با زنانی همراه بوده است که فیلم آن به طور محرمانه توسط پلیس مخفی کرملین فیلمبرداری شده است.

این مقام پیشین اطلاعات انگلیس پیش از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این یادداشت‌ها را به مشاوران امنیتی ترزا می،‌ نخست‌وزیر انگلیس  و حتی روسای MI۶ و MI۵ ارسال کرده بود.

بعدها دونالد ترامپ در ژانویه ۲۰۱۷ بعد از اعلام اف بی آی و همچنین سایت Buzzfeed این موضوع را متوجه شده است.

از دیگر ادعاهای استیل مداخله روسیه در کمپین انتخاباتی ترامپ است. این در حالی است که به تازگی رابرت مولر، بازرس ویژه‌ آمریکا در گزارشی هر گونه ارتباط میان روسیه و کمپین انتخاباتی ترامپ را رد کرد.

ادعای دیگر مطرح شده این است که وکیل پیشین ترامپ با مقامات روسیه در پراگ دیدار کرده، اما مولر سندی دراین رابطه پیدا نکرده است.

استیل که اکنون یک شرکت اطلاعاتی خصوصی دارد، پرونده‌ای را ارائه کرد که این پرونده توسط کمیته انتخاباتی هیلاری کیلینتون مورد استفاده قرار گرفت.

ترامپ نیز در اظهاراتی ادعاهای مطرح شده توسط سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس را رد کرده و حتی آنها را به مداخله در کمپین انتخاباتی متهم کرد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که رییس جمهور آمریکا قرار است سوم ژوئن در سفری سه روزه به انگلیس برود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.