هیل گزارش داد، رهبران حزب جمهوری‌خواه و اعضای "انجمن درون حزبی آزادی" متعلق به کنگره آمریکا از موضع جاستین امش، قانونگذار ۳۹ ساله مجلس نمایندگان آمریکا که قصد ورود به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را دارد، فاصله گرفته‌اند.

به گفته منابع، از آنجایی که این دعوا بیشتر روی اختلاف سیاسی متمرکز است تا رفتار شخصی بعید به نظر می‌رسد که جاستین امش از کمیته نظارت و اصلاحات برکنار شود. رهبران انجمن درون حزبی آزادی هم بعید است که جاستین امش را از گروهی که خودش بنیان گذاشته است، بیرون کنند. با این حال منابع می‌گویند، این انجمن می‌تواند سخنان امش را محکوم کند و در روزهای آتی جلسه‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل می‌دهد.

منابع تاکید دارند، جاستین امش از زمان ورود به مجلس نمایندگان آمریکا در سال ۲۰۱۰ ساز خود را می‌زند و گاها موجب نارضایتی آن رهبران جمهوری‌خواهی می‌شود که برای متحدن نگه داشتن اعضا تلاش می‌کنند.

استیو اسکالیس، دبیر اقلیت‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا به فاکس نیوز گفت: کسانی که از سابقه جاستین اطلاع دارند، می‌دانند که او گاهی مسیری متفاوت از آنچه جمهوری‌خواهان در نظر می‌گیرند، انتخاب می‌کند و دقیقا این هم از همان موارد است. شما کسی را نمی‌بینید که با او موافقت کرده باشد و من با این دیدگاه مخالفم.

در همین حال یک جمهوری‌خواه حامی ترامپ در ایالت میشیگان گفته است سال ۲۰۲۰ کرسی جاستین امش در مجلس نمایندگان آمریکا را به چالش می‌کشد. با این حال به نظر می‌رسد جاستین امش از هیچکدام از انتقادها بیمی به خود راه نداده باشد.

او دوشنبه با انتشار یک سری پیام‌های توئیتری از آن دسته از جمهوری‌خواهانی که معتقدند ترامپ مرتکب مانع‌تراشی در روند عدالت نشده، چون بازرس رابرت مولر در گزارش خود به چنین نتیجه‌گیری نرسیده است، انتقاد کرد. او در پیامی نوشت: آنها می‌گویند که جرمی رخ نداده است. در حقیقت جرایم بسیاری از طریق این تحقیقات فاش شد، برخی متهم شدند و برخی هم متهم نشدند اما اینها در گزارش مولر آمده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.