شهرام صارمی - هنرمند موسیقی و نوازنده کمانچه که پیش‌تر به‌عنوان مدیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر منصوب شده بود، طی نامه‌ای سرگشاده و پس از استعفای علی ترابی از سمت مدیر کلی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از سمت خود استعفا کرد.

صارمی در بخشی از نامه خود آورده است: در طول مدیریت علی ترابی در دفتر موسیقی اتفاق‌های بسیار ارزشمندی رقم خورد که اهالی موسیقی به خوبی از آن آگاه هستند. اقداماتی که در طول چهار دهه پس از انقلاب انجام نشده بود.

او همچنین با اشاره به استعفای ترابی افزوده است: بدیهی است که این اتفاق برای اهالی موسیقی عواقب بدی در پی خواهد داشت و امیدوارم لطمه‌ای به سایر اتفاقات موسیقی بویژه جشنواره موسیقی جوان که در سال‌های گذشته به شکلی بسیار جدی و حرفه‌ای اجرا شده، وارد نشود.

صارمی در پایان نیز با تبریک به محمد الهیاری، مدیر کل جدید دفتر موسیقی، برای او موفقیت و بهروزی در جایگاه جدید را آرزو کرده است.

علی ترابی روز گذشته از سمت مدیرکلی دفتر موسیقی استعفا کرد و چند ساعت پس از استعفای او، محمد اللهیاری فومنی که پیش‌تر مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری معاونت هنری بود، با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سمت مدیرکل جدید دفتر موسیقی این وزارتخانه منصوب شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.