حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدار با بیان اینکه حادثه منا در روز عید قربان سال ۹۴ از تلخ‌ترین حوادث برای ایرانیان بود، گفت: همه ما در مجموعه حج و زیارت لباس خدمت و خدمتگزاری به تن کرده‌ایم و باید پاسخگوی نیاز و خواست مردم در این حوزه باشیم.

او افزود: از این رو پیگیری دغدغه‌های خانواده‌های معظم شهدای منا و مسجدالحرام را در چارچوب توان و اختیارات خود وظیفه می‌دانیم و در این راستا گام برمی‌داریم.

 

رییس سازمان حج و زیارت هم در این دیدار رسیدگی به امور شهدای منا و مسجدالحرام را به عنوان یکی از اولویت‌های این سازمان برشمرد.

 علیرضا رشیدیان در موضوع درخواست خانواده شهدای منا برای احداث یادمان این شهدای گرانقدر و نامگذاری خیابانی در شهرهای مختلف به نام این شهدا گفت: این موضوع از طریق شوراهای شهرها پیگیری می‌شود.

او اظهار کرد: همچنین مشکلات خانواده این شهدا با بنیاد شهید و امور ایثارگران دنبال می‌شود، ضمن آن‌که برخی ابهاماتی را که در خصوص بیمه شهدا از سوی خانواده‌های آنان طرح شده نیز بررسی خواهیم کرد و بدین منظور یک نفر به صورت مشخص این موضوع را دنبال می‌کند.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین با تاکید بر برگزاری مراسم سالگرد شهدای منا افزود: به منظور پیگیری مطالبات و دغدغه‌های خانواده‌های شهدای منا و مسجدالحرام، حجت‌الاسلام شهسواری مشاور امور ایثارگران، جانبازان و شهدای ریاست سازمان حج و زیارت به عنوان مسئول مستقیم در این حوزه تعیین می‌شود تا این مباحث را در ارتباط مستقیم با خانواده شهدای منا دنبال کند و برای رفع آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

حادثه منا در جریان مراسم حج تمتع  سال ۱۳۹۴ در مکه رخ داد و طی آن ۴۶۵ زائر ایرانی در روز عید قربان به شهادت رسیدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.