احد جودی، در گفتگو با خبرنگار مهر، از اتمام اعتبار کارت‌های ملی قدیمی خبر داد و ابراز داشت: هم استانی‌ها می‌توانند از امروز اول خرداد ۹۸، با همراه داشتن شناسنامه وکدپستی محل سکونتشان، به دفاتر پیشخوان ارائه کننده خدمات ثبت احوال یا دفاتر پستی مراجعه و نسبت به ثبت نام برای صدور کارت هوشمند ملی و دریافت کد پیگیری اقدام کنند.

وی افزود: کسانی که پیش از این برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده و رسید آنها مفقود شده، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان ارائه کننده خدمات ثبت احوال یا دفاتر پستی، بدون پرداخت وجه، کد رهگیری دریافت کنند.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی، تا زمان دریافت کارت هوشمند، ارائه خدمات در ارگان‌های دولتی و رسمی با هماهنگی‌های صورت گرفته با ارائه شناسنامه و رسید کارت هوشمند ملی حاوی کد رهگیری، امکان پذیر خواهد بود.

جودی در بخش دیگری با اشاره به مزایای کارت ملی هوشمند عنوان کرد: با پیاده سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شده و موجب افزایش رضایت مندی مردم از دولت خواهد شد.

وی افزود: کارت هوشمند ملی به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود که این امور به نوبه خود می‌تواند نقش به سزایی در پویایی اقتصاد کشور داشته باشد.

مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی همچنین شناسایی الکترونیکی افراد، تصدیق هویت و جلوگیری از امکان جعل هویت افراد، امکان امضای دیجیتال در فضای دیجیتال، امنیت بالا و کاربردهایی همانند هدفمند کردن یارانه‌ها، سلامت الکترونیکی و حتی خدمات انتخابات و دیگر خدمات شهروندی با هماهنگی نهادهای مربوط را از جمله مزایای کارت‌های هوشمند ملی برشمرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.