به نوشته خبرگزاری «تاس»، در بخشی از این بیانیه با اشاره به تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای توقف برخی از تعهداتش با استناد به مفاد توافق هسته‌ای، آمده است: «امیدواریم که امکان ممانعت از تشدید بیشتر وجود داشته باشد. بخش اعظم این موضوع به همکاران اروپایی و توانایی آن‌ها برای پاسخگویی مناسب به دغدغه‌های ایران و ایجاد شرایطی برای حفظ روابط تجاری و اقتصادی ایران با شرکت‌های علاقمند اروپایی، بستگی دارد.»

مسکو با بیان اینکه انتظار دارد ایران از اقدامات بیشتر در جهت توقف اجرای تعهداتش ذیل برجام خودداری کند، گفته است: «در مجموع، نگرانی درباره آینده برنامه جامع اقدام مشترک افزایش یافته است. اکنون لزوم برگزاری یک نشست کمیسیون مشترک برجام هر روز بیشتر مشهود می‌شود. انتظار داریم که این جلسه برگزار شود تا کشورهای حاضر در این توافق به صورت مشترک راه‌هایی را برای عادی‌سازی وضعیت در راستای منافع تضمین بقای برجام، بیابند.»

جمهوری اسلامی ایران این هفته اعلام کرد ظرفیت غنی‌سازی در تأسیسات هسته‌ای نطنز چهار برابر شده است. بر اساس تصمیم اخیر ایران که در واکنش به خروج آمریکا از برجام و بی‌عملی اتحادیه اروپا اتخاذ شده، تهران اعلام کرده دیگر محدودیت سقف ذخایر اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین را رعایت نمی‌کند و اگر ظرف دو ماه طرف‌های برجام راهی برای عادی‌سازی روابط تجاری با ایران نیابند، ایران دیگر تعهدات برجامی خود را هم کنار می‌گذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.