سومریه نیوز گزارش داد، دفتر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای از سفر عبدالمهدی به کویت و دیدار وی با صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت خبر داد.

در جریان این دیدار دو طرف به بررسی تقویت روابط دوجانبه، همکاری مشترک میان دو کشور دوست و همسایه، تحولات منطقه و همچنین مسائل مهم و مشترک پرداختند.

عبدالمهدی تاکید کرد: ما در مرحله بررسی مشکلات میان عراق و کویت هستیم و راه زیادی را پیموده و بر بسیاری از مسائل پیچیده غلبه کردیم و موانع بسیاری را پشت سر گذاشتیم. ما برای دستیابی به یک آینده بهتر و روابط یکپارچه دست به دست هم می‌دهیم چرا که امتیازات و فرصت‌های مشترکی به ویژه در زمینه ساخت‌ساز و بازسازی و همچنین خدمات‌رسانی در اختیار داریم.

وی در ادامه افزود: هیئت‌ها و کمیته‌های مشترک راه‌های زیادی را در بررسی پرونده‌های همکاری در تمامی زمینه‌ها طی کرده‌اند و ما بسیار به آن امیدوار هستیم.

عبدالمهدی تصریح کرد: دولت عراق با جدیت برای خدمت به ملت، تحقق رشد اقتصادی با همکاری برادران و همسایگان، دور کردن خطرات از ملت و کشور عمل می‌کند.

نخست وزیر عراق همچنین خاطرنشان کرد: دولت ما در حال حاضر دولتی باثبات و دولتی برای خدمات‌رسانی و اصلاح است و ما می‌خواهیم در سایه رویکردهای عراق، گشایش و ثباتش و نیز توافقات و پروژه‌های بزرگ امضا شده با چندین کشور همسایه و کشورهای دوست روابط دوجانبه مفیدی را از ابتدا آغاز کنیم.

نخست وزیر عراق عنوان داشت: ما امیدواریم که کنفرانس‌های عربی و اسلامی آینده در فضایی آرام و به دور از هرگونه تنش برگزار شود و به برقراری ثبات در منطقه کمک کند.

در همین راستا، امیر کویت تاکید کرد: دیدار ما نشانه خوبی از همکاری دوجانبه است و ما از رویکردهای عراق خرسند هستیم. کویت و عراق قربانیان زیادی داده و باید با یکدیگر به تلاش‌ها برای بازسازی ادامه دهیم.

وی از سیاست عبدالمهدی در برقراری روابط با همگان و پیشرفت و ثبات عراق به لطف این سیاست تشکر و قدردانی و بر آمادگی کویت برای مشارکت در تلاش‌ها برای بازسازی استانهای مختلف عراق تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.