روزنامه الوطن سوری روز پنجشنبه نوشت: ادلب هم اکنون در اشغال گروه های تروریستی است و ارتش سوریه خود را برای عملیات گسترده نظامی برای ازادی سازی منطقه آماده می کند.

در اطلاعیه هایی که ارتش منتشر کرده ، به مردم سراسر استان ادلب برای حفظ جانشان هشدار داده و از آنها خواست تا منطقه را ترک کنند.

روز چهارشنبه، نیروها و عناصر گروه تروریستی النصره در اطراف شهر راهبردی « کفرنبوده» در مرز استان های ادلب و حماه درگیر شدند که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش سوریه سه حمله تروریست ها را دفع کرد.

در چند روز گذشته و با افزایش نقض آتش بس در استان های حلب، حماه و ادلب توسط تروریست ها، ارتش سوریه و جنگنده های روسی مواضع تروریست ها را در این مناطق زیر آتش سنگین خود گرفته اند.

نیروهای سوری از روز شنبه ۲۱ اردیبهشت موفق شدند، بخش هایی از شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب غرب استان ادلب را از اشغال گروه های تروریستی آزاد کنند.

«ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» روسای جمهوری روسیه و ترکیه ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۸ (۲۶ شهریور ۱۳۹۷) در شهر «سوچی» روسیه درباره ادلب به توافقی دست یافتند که براساس آن مقرر شد تا ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر ۱۳۹۷) تا عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری در خطوط تماس نیروهای دولت سوریه و عناصر مخالف در ادلب، منطقه عاری از سلاح ایجاد شود و مقامات نظامی ترک و روس بر این روند نظارت داشته باشند.

منابع نزدیک به ارتش سوریه می گویند که این توافق به دلیل ناتوانی ترکیه در انجام تعهد خود به طور کامل اجرا نشد و گروه های تروریستی مستمر به نقض این توافق اقدام می کنند و علاوه بر حمله به مواضع ارتش، غیرنظامیان را نیز در مناطق مختلف هدف قرار می دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.