«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در گفتگو با روزنامه ولت ام زونتاگ با اعلام این خبر که این سازمان استراتژی نظامی جدیدی ارائه می‌دهد، اظهار داشت: کارشناسان نظامی ناتو هفته جاری پس از تصمیم گیری های کارشناسانه درباره استراتژی نظامی جدید این سازمان اعلام نظر می‌کنند.

وی با بیان اینکه این استراتژی جدید تقریباً پس از ۱۰ سال ارائه می‌شود، افزود: از سال ۲۰۱۴ پیامدهای امنیتی جدید و چالش‌های جدیدی در شرق و جنوب خودنمایی کردند، تهدیدهای هسته‌ای روسیه روز به روز بیشتر و پر رنگ تر می‌شود و این امر نیاز به افزایش آمادگی‌های دفاعی و امنیتی را بیش از پیش نشان می‌دهد که مستلزم تهیه و تدوین برنامه‌ای برای یک استراتژی جدید است.

دبیرکل ناتو در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود آلمان بودجه نظامی خود را در سال آتی افزایش دهد، زیرا مانند سایر کشورهای عضو ناتو در خصوص افزایش بودجه نظامی خود و بر اساس توافق صورت گرفته، متعهد است.

استولتنبرگ با اشاره به حضور نیروهای نظامی مستقر در افغانستان تحت نظارت ناتو گفت: ناتو تا تحقق گفتگو با طالبان و دسترسی به ثبات و امنیت در افغانستان خود را ملزم به تداوم حضور در این کشور می‌داند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.