مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن توهین آشکار به صحابۀ بزرگوار رضی‌الله‌عنهم توسط یک مداح، خواستار خشکاندن ریشۀ این نوع هتاکی‌ها شد.

متن بیانیۀ به شرح ذیل است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

قال النبی صلی الله علیه وسلم: «لا تسبوا أصحابی ، فلو أن أحدکم أنفق مثل أحد ذهباً، ما بلغ مد أحدهم ولا نصیفه .» (متفق علیه)

رخداد تلخ و تفرقه‌افکنانه‌ای که در شبکۀ پنج سیمای جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت و به ساحت پاک و مقدس بهترین انسان‌ها بعد از پیامبران علیهم‌السلام توهین شد، احساسات همه را جریحه‌دار کرد.

متأسفانه این بار اول نیست که برخی از مداحان، بازیگران، استادان حوزه و دانشگاه، هنرمندان، ورزشکاران و حتی مسئولان، حرمت مقدسات اهل سنت را که مقدسات اکثریت مسلمانان نیز هستند، زیر پا می‌گذارند و تیشه به ریشۀ وحدت مسلمانان می‌زنند.

این در حالی‌ست که مقام معظم رهبری و برخی از مراجع بزرگوار با صدور فتوا، حرام بودن توهین به مقدسات اهل سنت را اعلام داشته‌اند. معلوم می‌شود افراد هتاک توجهی به فتوای رهبری ندارند و باید به روشی دیگر ریشۀ این نوع هتاکی‌ها خشکانده شود.

در صورت «جرم‌انگاری» توهین به مقدسات اهل سنت و تعیین مجازات برای هتاکان، این رویه تا حد زیادی مهار خواهد شد.

عذرخواهی مدیر شبکۀ پنج، برکناری عوامل برنامه‌ای که در آن به صحابه توهین شد و واکنش‌های علمای بزرگوار و نمایندگان اهل سنت در مجلس شورای اسلامی و اقدام دادستانی مبنی بر اعلام جرم علیه این مداح هتاک، قابل تقدیر هستند.

بنده ضمن محکوم کردن این اقدام تفرقه‌افکنانه، از صدا و سیما و سایر نهادها می‌خواهم نسبت به نفوذ افراد تندرو که مصداق «شیعه انگلیسی» هستند، هوشیار باشند و اجازه ندهند وحدت ملی و مذهبی ما بازیچۀ دست چنین افراد هتاک و متعصبی قرار بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.