سید احسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه طرح مالیات بر سود سرمایه راهکاری برای کاهش قیمت مسکن است، گفت: این طرح در کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون فرعی تصویب شده و در حال بررسی در کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون اصلی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد خودرو و یا مسکن را برای سرمایه‌گذاری خریداری می‌کنند، افزود: بنابراین شخصی که چند دستگاه آپارتمان برای سرمایه‌گذاری خریداری کرده و این منازل خالی نگه داشته، باید مالیات آن را بپردازد.

نایب رئیس کمیسیون عمران با ابراز اینکه در حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد، ادامه داد: اگر این آپارتمان‌های خالی به بازار خرید و فروش و یا اجاره وارد شوند می‌تواند در کاهش قیمت مسکن و اجاره‌بها تاثیر موثری داشته باشد.

علوی با اشاره به جلسه اخیر اعضای کمیسیون عمران با محمد اسلامی وزیر و معاونان وی که در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: در این جلسه درباره طرح مجلس درباره مالیات بر سود سرمایه نکاتی مطرح شد و با توجه به اینکه طرح مذکور ایراداتی دارد، پیشنهاد شد که دولت لایحه مالیات بر سود سرمایه را تهیه و تدوین کند و در آینده‌ای نزدیک به مجلس ارائه دهد.

علوی با بیان اینکه با تصویب و اجرای مالیات بر عایدی سرمایه عملاً بازارهای مهم اقتصادی با ابزارهای مالیاتی ساماندهی می‌شود، تصریح کرد: این طرح در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته اجرا می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.